Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Zaklady montujace instalacje LPG w Wieluniu i okolicach
Author Message
stanmarc
Mieszka pod Wieluniem


Posted:    Zakłady montujące instalacje LPG w Wieluniu i okolicach [ !!! ]

Był juz taki temat ale w 2005 roku i został zamknięty więc mam prośbę o radę w tym zakresie: który z wieluńskich lub okolicznych zakładów montujących LPG wybrać.
Samochód to Honda Civic 1.5 V-tec '97 r. i chciał bym zamontować do niego instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu - najlepiej LandiRenzo
Jeśli ktoś ma jakies doświadczenia w tym zakresie to proszę o dobre rady i ewentualne ceny takich instalcji w Wieluniu i okolicach.
Z góry dzięki.

[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2008-04-10, 22:19[/i] ][/size]
Nikt nie montował LPG :?: Szkoda, liczyłem na jakieś dobre rady w tym zakresie.
 
 
lzp
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Mam podobną prośbę. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z firmami zakładającymi gaz w rejonie Wielunia. A może ktoś podrzuci namiar na zakład z innej miejscowości. Mam do przerobienia Ibizę rocznik 97, 1,4 i, więc temat mnie interesuje.
 
 
zulusek
Czytał o Wieluniu



Posted:     [ !!! ]

Dwie instalacje zakładałem u Pawła Gabasa w Wiktorowie. 5 lat i żadnych zastrzeżeń. Jedna na gaźnik, jedna sekwencja. Ogólnie jeszcze kilku kolegów u niego zakładało i ... mogę powiedzieć, że polecam :)
 
 
stanmarc
Mieszka pod Wieluniem


Posted:     [ !!! ]

Ja zamontowałem u Pana Wojtasika. Ma zakład na ul. Wiśniowej za Szpitalem - jak się jedzie Joanny Żubr na Ożarów to za kościołem w lewo i zakład zaraz po prawej stronie (po lewej też jest ale to ktoś inny). Instalacja to sekwencja, przejechałem przez rok 20.000 km i jak narazie jest ok mimo, że silnik trochę trudny do zagazowania (zmienne fazy rozrządu). Znajomi mają tikacza, też zagazowany przez Pana Wojtasika - ponad 200.000 km na gazie i żadnych problemów. Także mogę polecić.
 
 
Administrator
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Jeśli szukasz prawdziwych specjalistów, zakładających instalacje także do bardzo nietypowych silników to polecam
Gomar
ul. Polna 16
98-100 Łask
Telefon: (043) 675-27-34

Zakładają na pewno BRC i chyba STAG'a. BRC to jedna z najlepszych instalacji, oczywiście po PRINS'ie.
 
 
MAR-COM
Wieluniaczek


Posted:     [ !!! ]

BRC to porażka ,może te nowsze modele są OK ,
mieliśmy w aucie , wytrzymała 100 000 km i trzeba było ja wymienić na inną
nie szło tego wyregulować ...

Z drugiej strony zakładając LPG w Łasku - jakby w Wieluniu nie umieli założyć - to troche kawałek jesli chodzi o serwis :)
 
 
Ferbik
Administrator



Posted:     [ !!! ]

[quote="MAR-COM"]BRC to porażka ,może te nowsze modele są OK ,
mieliśmy w aucie , wytrzymała 100 000 km i trzeba było ja wymienić na inną
nie szło tego wyregulować ... [/quote]
Zależy kto zakłada, jak reguluje... Na forum vectry na przykład wypowiadają się spece od instalacji gazowych i nic innego nie polecają jak BRC i PRINS.
Możesz mieć kompa z najlepszych podzespołów, ale jak poskłada Ci go jakiś amator nie mający o tym pojęcia, to podobnie będziesz narzekał.
 
 
Mateusz
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Posted:     [ !!! ]

Pytałem się niedawno właśnie o
LandiRenzo...

na[b] ul. Głowackiego 20 Pan Grzegorz Wałęcki[/b] jest właścicielem i tam mi powiedziano że instalacja z pełnym wtryskiem bodajże na V4 to bedzie 2,800zł
 
 
stanmarc
Mieszka pod Wieluniem


Posted:     [ !!! ]

[quote="MAR-COM"]BRC to porażka ,może te nowsze modele są OK ,
mieliśmy w aucie , wytrzymała 100 000 km i trzeba było ja wymienić na inną
nie szło tego wyregulować ... [/quote]

Po 100.000 km to prawdopodobnie parownik powoli umierał i stąd problemy z regulacją. Być może niepotrzebnie naciągnęli Cię na nową instalację.
 
 
MAR-COM
Wieluniaczek


Posted:     [ !!! ]

nie naciągnęli , sterwonika nie szło wyregulować a parownik swoją drogą ...
teraz mam inny sterwonik i zero problemów :)
 
 
Administrator
Administrator


Posted:     [ !!! ]

LandiRenzo i BRC są to instalacje na tym samym poziomie. Różnica w cenie sekwencji tych firm to jakieś 100-200 złotych. Obie firmy są włoskie:
http://www.brc.it/
http://www.landi.it/

MAR-COM z tego co piszesz, jednoznacznie wynika, że ktoś nie potrafił sobie poradzić z BRC i namówił Cię na zmianę instalacji, zamiast znaleźć przyczynę. CO to znaczy parownik swoją drogą? Wiedzieli że coś z nim nie tak i chcieli wyregulować?

Najważniejsze to dobry fachowiec i w pełni sprawny samochód.

Jeśli ktoś lubi produkty z najwyższej półki to polecam PRINS's + japońskie firmy Keihin (to jest komplet). Z tą instalacją żadna inna nie może się równać.

Firma z Łasku do której podałem namiar zajmuje się także czyszczeniem wtryskiwaczy (polega to na włożeniu wtryskiwaczy do urządzenia i zlania specjalnym płynem, proces czyszczenia trwa z tego co pamiętam dość długo.) Poza tym naprawiają też parowniki itd.


AUTO GAZ SERWIS, Grzegorz Walęcki, ul. Głowackiego 20, Wieluń, tel. (043) 843 19 52 także są wporządku. Jako jedni z niewielu w łódzkim zakładają PRINS'a.
 
 
MAR-COM
Wieluniaczek


Posted:     [ !!! ]

Jak ja zakładałem instalacje BRC to w Wieluniu nie wedzieli co to jest, każdy "fachowiec mówił na to wynalazek "

Następne auto tylko z dieslem , żadnego LPG ...
 
 
Administrator
Administrator


Posted:     [ !!! ]

BRC wynalazek.... dobre.... Gratuluję wiedzy wieluńskim "fachofcom"

Ja znam kilka samochodów jeżdżących na BRC i to nie byle jakich (silniki V8). Jeden z tych samochodów zrobił na BRC już 500,000km.

MAR-COM mówię ci zmień fachowca od gazu, bo widzę że masz złe doświadczenia. Ja także nigdy nie myślałem o instalacji LPG w samochodzie. Pojechałem to Niemiec po dużą benzynę i trafił się ładny egzemplarz z gazem.... Z mieszanymi uczuciami kupiłem, pomyślałem że sprzedam w razie problemów. Efekt jest taki, że przekonałem się do gazu. Być może powodem jest to, że mam topową instalację PRINS VSI z którą nie ma absolutnie żadnych problemów od 3 lat.

W Niemczech ludzie już odwracają się od diesli a u nas moda wciąż trwa. Mam drugi samochód tej samej marki właśnie na nowoczesnym dieslu (common rail) z 6 biegową skrzynią i filtrem cząstek stałych (w ogóle nie dymi na czarno). Spalanie na trasie rzeczywiście małe ale w mieście potrafi porządzenie łyknąć. Strasznie uciążliwe jest ciągłe machanie lewarkiem w mieście (krótki zakres użytecznych obrotów jak to w każdym dieslu), dlatego jeśli diesel to automat. Serwisowanie znacznie droższe niż w benzynie. Tu nie ma mowy o oszczędnościach na paliwie czy filtrach. Każda awaria silnika w dieslu kończy się ogromną fakturką. Wtryski po około 800zł sztuka (są 4 lub 6 w zależności od silnika), mogą paść po jednorazowym zatankowaniu trefnego paliwa. Turbina, wydatek od 3000 do 5000. Jej trwałość zależy od traktowania i można ją zajechać już po 50,000km. Koszt wymiany filtra cząstek stałych to koło 6000zł, a zapchać się może po około 150-200 tys. Kultura pracy nowoczesnego diesla, w porównaniu do benzynowych silników V8 czy R6 czy też V6 jest na niskim poziomie.

Moja opinie jest taka. Jeśli diesel to nowy i z automatem. Jeśli auto powyżej 4-5 lat to tylko benzyna i LPG (dobre lpg). W silnikach benzynowych po prostu nie ma się co psuć. Diesle mają ogromne przebiegi, standardowy wynik to 40-50 tys. km rocznie. W Niemczech nie opłaca się kupić diesla i jeździć mniej, bo wtedy absolutnie się to nie kalkuluje (droższy serwis, droższy zakup, wyższe podatki, drogie naprawy).
 
 
stanmarc
Mieszka pod Wieluniem


Posted:     [ !!! ]

[quote="Administrator"]Moja opinie jest taka. Jeśli diesel to nowy i z automatem. Jeśli auto powyżej 4-5 lat to tylko benzyna i LPG (dobre lpg). W silnikach benzynowych po prostu nie ma się co psuć. Diesle mają ogromne przebiegi, standardowy wynik to 40-50 tys. km rocznie. W Niemczech nie opłaca się kupić diesla i jeździć mniej, bo wtedy absolutnie się to nie kalkuluje (droższy serwis, droższy zakup, wyższe podatki, drogie naprawy).[/quote]

Popieram, z tą małą różnicą, że lubię jeździć autami z automatem bez względu na to czy jest to diesel czy benzyna czy LPG :D Niestety jednak jeśli automat to raczej nowy bo jest to podzespół który można równie łatwo "zajechać" w skutek nieprawidłowej eksploatacji jak turbinę w dieslu.
 
 
OgioN
Mieszka pod Wieluniem



Posted:     [ !!! ]

Cóż, każdy chwali to co ma .... do czasu, aż się nie zepsuje i nie będzie częstym klientem stacji.
Przykład: kolega miał golfa III (nie bity, do czasu jak dostał w tył i pokazała się szpachla). Pomimo to auto chodziło super (benzyna 1.8). W rodzinie jego mieli same czwórki więc i on kupił. Niestety padaka jakich mało. Po pół roku sprzedał ze stratą 5 tyś. zł. Nie wspominając i różnych naprawach (silnik 1.4 przerobiony na gaz -sekwencja). A to coś na bęzynie nie chciał palić, a to wodziki z skrzyni i takie tam różne, co chwilę. Ja jeżdżę autem na F a ponoć takich się nie kupuje. Poza zwykłymi naprawami związanymi z normalnym zużyciem typu gumki w zawieszeniu, klocki hamulcowe, tarcze, filtry, płyny aaaa i silniczek od centralnego od klapy bagażnika :D nie mogę narzekać. Jest to diesel i pali zima, lato będąc cały czas na dworze. Ale wracając do kolegi :) też kupił na F iii też nie ma problemów. Nie narzeka. Jest bardzo zadowolony.
Morał: Nie ma reguły, który lepszy, czy na gaz czy diesel. Są natomiast większe szanse, że danej marki kupisz auto lepsze.

Reszta miała być w inny poście. :)
Do Mateusza
Dodam, że zastanawiasz się nad passatem 2002r. W tej cenie kupisz Forda czy też francuza kilka lat młodszego, często z lepszym wyposażeniem czy też bardziej zbajerowanego. Ktoś kiedyś powiedział, że we francuzach jest dużo elektroniki. A w którym to teraz nie ma elektroniki??
Kolejna rzecz. Jak Administrator słusznie zauważył Saab to Opel.
Silniki PSA z tego co się orientuję są w Citroenach, Peugeotach, Fordach, a nawet w mazdach
Silniki fiatowskie JTD podobno w mercach
Reno w Nissanach ...
Ja jeżdżę francuzem i na obecną chwilę też bym zrobił taki zakup, lecz kupił młodsze auto. Wybór należy do ciebie :)
 
 
witold.b
Słyszał o Wieluniu


Posted:    Auto-Gaz. Kto w wieluniu zajmuje się naprawą instalacji gazo [ !!! ]

Witam,
Czy znacie dobrych mechaników zajmujących się naprawą instalacji gazowych w samochodzie?


Pozdrawiam
wb
 
 
mario's
W trakcie przeprowadzki do Wielunia



Posted:     [ !!! ]

polecam Pana Giemze na ulicy Fabrycznej koło hurtowni DM
 
 
Syn Mariana
Ma stragan na targu



Posted:     [ !!! ]

http://www.wielun.biz/viewtopic.php?t=5724 A tutaj sobie poczytaj 8)

[color=red]Scaliłem do tego tematu. Dzięki za czujność :)
Ferbik[/color]
 
 
witold.b
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

dzięki. pozdrawiam
 
 
witold.b
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Podzielę się doświadczeniami z wieluńskimi gazownikami.

1) Janusz Wojtasik. Nie polecam.
Wydałem u niego 600 zł! Samochód nie zrobiony... :/ Już nie liczę dojazdów bo wyszłoby z 800...

Po pierwsze facet odpycha od siebie cwaniactwem i poczuciem wyższości nad innymi gazownikami z Wielunia. Coś burczał do swojego pracownika o gazowniku z fabrycznej. Po drugie nie szanuje klientów. Nie mial oporów, żeby w mojej obecności zrobić przysłowiową (słowo wymoderowano)ę z klientki. Oczywiście, jak jej nie było. Gdy była, to świecił oczyma. Po trzecie nigdy nie dotrzymał słowa co do umówionego terminu. Zawsze kogoś wcisł między czasie, i musiałem tam sterczeć . Po czwarte 600 zł... auto nie zrobione....

Najpierw wymienił komputer, 300 zł. Za dwa tygodnie znowu przyjechałem, bo samochód nie jechał na gazie- opinia lambda. Wcisnął mi oryginał boscha za 250 zł. Po przejechaniu kilku set kilometrów znowu auto nie jedzie... Pojechałem do serwisu, na odczyt błędów z komputera, wykazało że lambda się zawiesza. Wracam do niego. Z wielką łaską wymienił na kolejną lambdę. Wskazania lambdy znowu nie były poprawne. Zawieszała się. Pan Wojtasik chamskim tonem powiedział mi, że dzieje się to samo, mam się cieszyć, że nie każe mi zapłacić za tą lambdę co mi właśnie włożył, skwitował "jedź sobie do serwisu gdzie ci odczytali błędy).

Pojechałem do Apanasiewicza (ale to nie on odczytał błędy ;-) ) . Po 3h samochód chodził jak pszczółka. Koszt, 80 zł. Co się okazało. Od lambdy były pozamieniane przewody. Wojtasik wymienił lambdę na nową, i pomimo tego, że widział niepoprawny wykres- powiedział że jest ok. Reasumując, nasiągnął mnie na lambdę, oczernił wmawiając kombinatorstwo... a wystarczyło poprawnie podpiąć pozamieniane przewody.

pozdrawiam
wb
 
 
Administrator
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Kolega podaj adresy tych warsztatów, nie każdy zna wieluńskich gaziarzy z nazwiska.
 
 
witold.b
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Wojtasik- Wiśniowa 2

Apanasiewicz- to chyba Narutowicza
 
 
MI81
Dojeżdża PKSem


Posted:     [ !!! ]

Czy ktoś posiada aktualny numer telefonu do zakładu "Autogaz" Wojciech Musialski mieszczący się w Dąbrowie? Ten podany na WWW jest nieprawidłowy :shock:
 
 
stanmarc
Mieszka pod Wieluniem


Posted:     [ !!! ]

Jak już pisałem w tym wątku zamontowałem sekwencje u Wojtasika i jak narazie po ponad roku jazdy i 28 tyś. km nie mam problemu z instalacją ... odpukać :D
 
 
kaowiec
Dojeżdża PKSem


Posted:     [ !!! ]

Widzę, że w Wieluniu nie ma innych gazowników !!!??? Aż strach się bać... i dać im swoją maszynkę w rączki...
No ale od ostatnich wpisów musiało się sporo zmienić... może jakieś nowe opinie ?
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group