Ulica Warszawska jak zawsze zatłoczona jest teraz bardziej bezpieczna dla pieszych zwłaszcza w okolicy przejazdu kolejowego. Przy przejściu dla pieszych wyłączono w końcu z ruchu pas do skrętu w prawo.
Bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu mogłoby z pewnością zwiększyć wybudowanie kładki dla pieszych. Takie rozwiązanie całkiem niedawno zaproponował jeden z radnych miejskich. Wybudowanie takowej jednak praktycznie nie wchodzi w grę.
A czy w innych punktach miasta są równie niebezpieczne przejścia dla pieszych? Raczej nie, choć Bogusław Orzeł szczególną ostrożność zaleca przy przejściu na Piłsudskiego. Tutaj też jest duży ruch aut i dużo pieszych, wszak nieopodal znajdują się dwie duże szkoły.
I jeszcze komentarz w sprawie obwodnicy Wielunia. Jak wiadomo inwestycja znalazła się na liście 11 tego typu, które mają zostać zbudowane przy udziale środków Unii Europejskiej. Przetarg na jej budowę zostanie ogłoszony prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Ale to póki co nic pewnego, więc nie popadajmy w euforię.
Przebudowa trasy Praszka - Rudniki do 16 września
Autor: Marta Żarnowska. Opublikowano 9 września 2013
Do 16 września przesunięto termin zakończenia inwestycji na trasie Praszka - Rudniki. Przebudowa dziesięciokilometrowego odcinka ciągnie się od ubiegłego roku. Jak informuje rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu Michał Wandrasz, powodem kolejnych opóźnień jest poszerzenie zakresu prac:
- Okazało się już w trakcie, że zakres tych prac budowlanych musi być poszerzony, są to takie rzeczy, które wyskakują już w trakcie inwestycji i są nie do przewidzenia więc wymagają przedłużenia terminu. Ten termin aktualny to 16 września i wszystko wskazuje na to, że będzie dotrzymany. Jest tam już ułożona warstwa ścieralna, w ubiegłym tygodniu była układana ta masa. Pozostały jeszcze do wykonania wjazdy, boczne wloty na drogę główną, montowane są już bariery zabezpieczające dla pieszych. Pozostało pomalowanie jezdni, oznakowanie poziome, ustawienie znaków pionowych. To są te rzeczy, które jeszcze są do wykończenia no i oczywiście drobne prace wykończeniowe na poboczach i na wlotach.
Gorzej sytuacja wygląda na trasie Praszka - Dębina. Zakończono już inwentaryzację prac po tym jak wykonawca zszedł z placu budowy. GDDKiA w Opolu wkrótce ogłosi kolejny przetarg i zapewnia, że do końca roku ma zostać zlikwidowany ruch wahadłowy i przejazd przez most.
Kierowcy przejeżdżający przez Czarnożyły muszą uzbroić się w cierpliwość. Przez blisko miesiąc czekają na nich bowiem utrudnienia na drodze. Są spowodowane wymianą nawierzchni na krajowej drodze.
- Zakres prac obejmuje frezowanie istniejącej nawierzchni na głębokość 4 cm, miejscowe uzupełnienie podbudowy kruszywem łamanym oraz ułożenie nawierzchni warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o gr. 4 cm - informuje wójt Andrzej Modrzejewski.
Wartość prac po przetargu opiewa na kwotę ponad 615 tys. zł
- Utrudnienia w ruchu na odcinku drogi przez miejscowość Czarnożyły powinny potrwać 60 dni od podpisania umowy, wykonawca jednak zapenwnia, że prace zakończą się w przeciągu 3 tygodni - dodaje wójt Modrzejewski.
Remont drogi krajowej nr 45 przez miejscowość Czarnożyły jest w całości finansowana ze środków GDDKiA Oddział w Łodzi.
Droga ekpresowa S-8 Syców - Walichnowy coraz bliżej otwarcia
Jezdnia zasadnicza na odcinku Wieruszów - Walichnowy zgłoszona do odbioru
W dniu 10 grudnia 2013 roku opolski Oddział GDDKiA złożył do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu wniosek o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ciągu trasy zasadniczej oraz dwóch przejść dla zwierząt na wybudowanym odcinku drogi ekspresowej S8 Wieruszów – Walichnowy (13,1 km).
Jest to jeden z trzech odcinków S-8 budowanych przez opolski Oddział GDDKiA na trasie Syców – Walichnowy (45 km). Planowana wstępnie kontrola Nadzoru Budowlanego ma nastąpić w dniach 12–13 grudnia 2013 roku. Wcześniej na tym odcinku S-8 uzyskano już 7 decyzji na użytkowanie obiektów mostowych (w tym nad trasą S-8). Po kontroli WINB Poznań są 2 obiekty mostowe (w ciągu trasy) oraz przepusty zlokalizowane w ciągu trasy zasadniczej S-8. GDDKiA w Opolu oczekuje na decyzje na użytkowanie. Ponadto w dniach 05.12.2013 r. – 06.12.2013 r. został przeprowadzony audyt BRD odcinka (niezbędny do złożenia wniosku o pozwolenie na użytkowanie ciągu zasadniczego drogi ekspresowej) – wnioski (zalecenia) audytu zostaną zrealizowane do oddania do ruchu S-8, co powinno nastąpić w dniu 21 grudnia 2013 roku.
Otwarcie drogi S8 Walichnowy-Syców stało się faktem
2013-12-21,
45 kilometrów drogi ekspresowej S8 od węzła Wieluń do Sycowa zostało dziś udostępnione kierowcom
Od dzisiaj mieszkańcy województwa łódzkiego mogą szybciej, wygodniej i bezpieczniej dojechać do Wrocławia. W południe GDDKiA otwarła 45-kilometrowy odcinek S8 od węzła Wieluń w miejscowości Walichnowy do Sycowa, który od dawna ma ekspresowe połączenie ze stolicą Dolnego Śląska. Z tej okazji w Walichnowach pojawili się dzisiaj m.in. wicemarszałek sejmu Cezary Grabarczyk oraz wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz.
- Oddając kolejne 45 km S8, potwierdzamy skuteczność w poprawie infrastruktury drogowej w Polsce, z czego trzeba się cieszyć – mówił wiceminister Rynasiewicz. Wyliczył, że tylko w tym tygodniu w całym kraju oddano do użytku 120 km dróg ekspresowych i autostrad.
- Nikt nas nie zmuszał, żeby tutaj przyjechać. Chcieliśmy zobaczyć efekt prac i trzeba przyznać, że jest imponujący – stwierdził Cezary Grabarczyk.
Wicemarszałek wrócił pamięcią do sierpnia 2011 roku, gdy w Walichnowach, w szczerym polu, wbijał pierwszy szpadel, symbolicznie rozpoczynając budowę drogi ekspresowej S8 w województwie łódzkim (zobacz naszą relację). Węzeł Wieluń jest pierwszym z dziewięciu odcinków trasy, realizowanych przez łódzką GDDKiA, który został oddany do użytku.
Niecałe 2,5 roku temu w Walichnowach był też obecny burmistrz Wielunia. Wiele osób miało mu wówczas za złe, że firmuje swoją osobą budowę trasy w mniej korzystnym dla miasta przebiegu.
Dziś Janusz Antczak dziękował za dotrzymanie obietnicy dotyczącej nazwy węzła, jak również za korzystne dla wielunian decyzje w sprawie budowy obwodnicy północnej miasta.
Węzeł Wieluń, gdzie S8 krzyżuje się z drogą krajową 14, już od dawna jest gotowy. Natomiast budowa 45 km ekspresówki od Walichnów do Sycowa zakończyła się w ostatnich tygodniach. Szybkie tempo odbiorów technicznych pozwoliło udostępnić trasę kierowcom jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Nowa trasa omija od północy Wieruszów, Kępno oraz kilkanaście mniejszych miejscowości.
- Dzięki temu nie tylko skróci się czas przejazdu, ale także znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania - zapewnia Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA w Opolu, która nadzorowała budowę tego odcinka. GDDKiA szacuje, że czas przejazdu między Wrocławiem a Warszawą skróci się o około godzinę.
Koszt budowy 45 km trasy S8 wynosi blisko 1,3 mld zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej to nieco ponad miliard. Na trasie powstały 44 wiadukty i mosty oraz trzy węzły drogowe (Bralin, Kępno i Wieruszów).
Trasa w kierunku Wrocławia ma tradycyjną nawierzchnię asfaltową. Natomiast węzeł Wieluń jest pierwszym odcinkiem wykonanym z betonu. W takiej technologii jest robiony cały 113-kilometrowy fragment S8 od Walichnów do węzła Łódź-Południe. GDDKiA przewiduje, że całą trasą kierowcy będą mogli pojechać pod koniec 2014 albo na początku 2015 roku. Jako pierwszy, na przełomie marca i kwietnia, zostanie oddany do użytku fragment od węzła Łask do węzła Rzgów, gdzie S8 krzyżuje się z drogą krajową nr 1 w kierunku Śląska.
- Fragment od węzła Wieluń do Sieradza planujemy dopuścić do użytkowania najpóźniej na przełomie października i listopada 2014 roku – zapowiada Renata Zatorska-Sytyk, dyrektor łódzkiej GDDKiA. – Natomiast ostatni, jakże newralgiczny i ważny dla ziemi sieradzkiej odcinek, od Łasku do Sieradza, planujemy na koniec przyszłego roku. Niemniej jednak dokładamy wszelkich starań, żeby nasi wykonawcy przyspieszali tempo robót. Trzeba pamiętać, że nawierzchnia betonowa jest szczególnie wrażliwa na pogodę i warunki atmosferyczne muszą być wyjątkowo dobre.
Zatorska-Sytyk przypomniała również o obwodnicach Wielunia i Bełchatowa, dla budowy których jesienią rząd dał zielone światło. Przetarg na budowę 13-kilometrowej trasy na północ od Wielunia ma zostać rozstrzygnięty do końca czerwca 2014 r.
- Także w lipcu pewnie spotkamy się pod Wieluniem na wbiciu łopaty - przewiduje szefowa łódzkiej GDDKiA.
Przedmiot zamówienia: Budowa obwodnicy m. Bełchatowa w ciągu drogi krajowej nr 8
Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa obwodnicy długości 10,92 km klasy GP, na odcinku istniejącej drogi
krajowej nr 8 od km 297+734 do km 308+442.
Zakres robót:
1) Roboty drogowe:
- budowa jezdni obwodnicy w układzie pasów ruchu „2+1”,
- budowa czterech węzłów drogowych,
- przebudowa oraz rozbudowa odcinków dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich,
- budowa oraz przebudowa dróg dojazdowych i wewnętrznych,
- budowa ciągów pieszych,
- budowa przepustów drogowych,
- budowa odwodnienia.
2) Obiekty inżynierskie
- wiadukt nad obwodnicą – 3 szt.
- wiadukty w ciągu obwodnicy – 5 szt.
- wiadukt w ciągu obwodnicy jako przejście dla zwierząt – 1 szt.
- most w ciągu obwodnicy nad rzeką, drogą gminną i drogami wewnętrznymi 1 szt.
3) Urządzenia ochrony środowiska.
4) Zieleń.
5) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
6) Budowa oświetlenia drogowego.
7) Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowej,
- sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- sieci elektroenergetycznej,
- sieci telekomunikacyjnej,
- sieci gazowej,
- urządzeń melioracyjnych.
Termin realizacji: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 22 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Minimalny termin realizacji przedmiotu zamówienia wynosi 19 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Do terminu realizacji nie wlicza sie okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-12-29, 11:57
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaki jest sens umieszczania na węźle Wieruszów na drodze S8 znaku "Wieluń, Wieruszów ---> (w prawo)" Przecież ktoś nie znający dokładniej terenu zjedzie tym zjazdem i będzie jechał starą "8"... Oczywiście dojedzie do Wielunia, ale sensu jakoś nie widzę...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Ourson ... zgadzam się takie oznakowanie nie ma sensu ... podobny kwiatek jest na "węźle Wieluń" gdzie do Złoczewa kierują na starą "14" (oznakowanie docelowe !! ) albo w Oleśnicy sugerują zjedź na Długołękę
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-12-29, 20:41
Stefan, to jest jeszcze jedno - jadąc od Wrocławia za Oleśnicą sugerują zjechanie z S8 w kierunku Sycowa... oczywiście można, najlepiej w Sycowie wjechać na S8 po przejechaniu przez miasto i zjechać na Wieluń w Wieruszowie
Barca, ale mnie nawet nie chodzi o drogowskaz na rondzie tylko na samej S8 - jadąc od strony Wrocławia masz znak żeby zjechac z S8...
Spoza regionu - podobna sytuacja jest na A4 przy zjeździe na AOW (Autostradową Obwodnicę Wrocławia) Jadąc A4 jest znak aby na Wrocław zjechać na AOW. I w zasadzie jest to prawda - pod warunkiem że jedzie się do tych powiedzmy 60% miasta do których dojazd AOW ma sens. Jadąc do płd-wsch części Wrocławia zjazd na AOW nie ma żadnego sensu - trzeba dojechać do starego węzła na Bielanach...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-12-29, 23:40
Ferbik, tak, masz do wyboru zjazd w Wieruszowie lub w okol Bralina. Jest węzeł na S11 - ale S11 kończy się po 100 m w polu
Jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe że realizuje się budowę obwodnicy Wielunia (pomimo budowy S8) a nie realizuje się obwodnicy Kępna w ciągu S11 - choć tam S11 znacznie bardziej utrudnia życie mieszkańcom... ale to tylko polityka
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum