W piśmie do starostwa wiceszefowa GDDKiA w Łodzi tłumaczy, że w planie jest budowa obwodnicy, choć nie wiadomo, kiedy dojdzie ona do skutku, a poza tym nie ma pieniędzy na inwestycję. Rozwiązania problemów na skrzyżowaniu domagała się grupa radnych powiatowych. Stąd pismo do GDDKiA. Co może dziwić, w odpowiedzi w ogóle nie poruszono sprawy budynku mieszkalnego, który musiałby zostać wyburzony w razie przebudowy.
W piśmie do starostwa wiceszefowa GDDKiA w Łodzi tłumaczy, że w planie jest budowa obwodnicy, choć nie wiadomo, kiedy dojdzie ona do skutku, a poza tym nie ma pieniędzy na inwestycję. Rozwiązania problemów na skrzyżowaniu domagała się grupa radnych powiatowych. Stąd pismo do GDDKiA. Co może dziwić, w odpowiedzi w ogóle nie poruszono sprawy budynku mieszkalnego, który musiałby zostać wyburzony w razie przebudowy.
Najtaniej ustawić zakaz skrętu z Warszawskiej w Krakowskie i z Krakowskiego w Głowackiego i sprawa teoretycznie rozwiązana przynajmniej doraźnie.
Jednak docelowo IMO skrzyżowanie powinno zyskać normalną geometrię i normalną widoczność, w czym przeszkadza jeden stary parterowy dom. Docelowo powinno tam pojawić się małe rondo lub dodatkowy pas. Sprawa docelowej geometrii moim zdaniem nie jest jednak bardzo paląca .... choć im szybciej tym lepiej
na ulicach Kopernika, Piłsudskiego, Sieradzkiej (fragment Wojska Polskiego - Traugutta) (...)
Robią odnowę - czyli studzienki i podbudowa bez zmian. Wyrzucanie kasy w błoto? Chyba lepiej byłoby zrobić gruntowną choć droższą przebudowę niż remont o charakterze powierzchniowym (odnowę)
No i po niecałych trzech latach mamy koleiny jak przed odnową. Odnowy nawierzchni na krajówkach o kiepskiej i starej podbudowie, na odcinkach mocno obciążonych ruchem, zwłaszcza w miastach pomiędzy skrzyżowaniami to jak pisałem wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-13, 08:05
on zapewnia bezkolizyjne włączanie się do ruchu (czy jakkolwiek inaczej by to nazwać) także na drodze przecinajacej s8? naprawdę planowany jest aż tak duży ruch na tym wezle?
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
on zapewnia bezkolizyjne włączanie się do ruchu (czy jakkolwiek inaczej by to nazwać) także na drodze przecinajacej s8? naprawdę planowany jest aż tak duży ruch na tym wezle?
Nie no w sumie mogli zrobić skrzyżowanie takie jak przy Statoilu a jakby sie okazało że ruch jest większy to by coś "dobudowali". Ourson to skrzyżowanie nie przecina s8, a raczej są to zjazdy z s8 więc musi to mieć taki kształt i rozmiary, w końcu to droga ekspresowa!!
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-13, 09:53
mafik, nie wiem czy zauważyłeś, ale nie każdy węzeł na s8 zapewnia bezkolizyjne włączanie się do ruchu na drodze przecinającej s8.
Nie przeszkadza mi to, ale zastanawiam się jakie były przesłanki do tego żeby zrobić tak duży węzeł. Chociażby już oddane węzły łączące stary przebieg 8 z S8 w Sycowie są mniejsze. Tak samo węzeł na przecięciu s8 i DK 25 nie jest aż tak rozbudowany.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-13, 11:36
mafik napisał/a:
No to nic tylko się cieszyć że mamy taki okaz w okolicy:)
albo i nie cieszyć - bo jeśli ktoś założył, że ruch w kierunku Wielunia, Bełchatowa ma być tak duży, że trzeba wybudować taki węzeł, to może oznaczać, że Wieluń wcale tak bardzo się nie odkorkuje...
Co oczywiście będzie argumentem za obwodnicą Wielunia, ale wiadomo że kasy na nią nie będzie przez następnych kilka lat
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomogła: 12 razy Wiek: 43 Dołączyła: 02 Sty 2012 Posty: 262 Piwa: 22/16 Skąd: z okolic Wielunia
Wysłany: 2012-11-13, 12:59
Projektant opiera się na założeniach przekazanych przez Zamawiającego - dotyczy to również planowanego natężenia ruchu - na tej podstawie tworzony jest projekt Węzła.
_________________ Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher.
Węzeł przed Złoczewem (jadąc od Wielunia) będzie mniej więcej równie potężny.
Na odcinku S8 "granica województw wielkopolskiego/łódzkiego -Łódż-A1" będą tylko cztery węzły najwyższej kategorii czyli "WA*" - wszystkie zlokalizowane w "okolicach" Wielunia ;P i Łodzi:
- "Węzeł Wieluń" (dawniej Walichnowy , na przecięciu z drogą krajową nr 14/(8))
- "Węzeł Złoczew" (na przecięciu z drogą krajową nr 45)
- "Węzeł Róża" (na przecięciu z ekspresówką S14 - zachodnią obwodnicą Łodzi)
- "Węzeł Łódź Południe" (na przecięciu z autostradą A1 - wschodnią obwodnicą Łodzi)
Reszta węzłów czyli okolice Sieradza, Zduńskiej, Łasku etc - to mniejsze i częściowo kolizyjne węzły kategorii WB.
* WA -standard dla połączenia dwóch ekspresówek, dwóch autostrad lub autostrady z ekspresówką, rzadko autostrady/ekspresówki z krajówką niższej klasy)
Węzeł "Złoczew" (foto listopad 2012):
źródło: www.blog.mordalski.com (z błędnym opisem - opisano jako węzeł Wieluń, ale te fotki przedstawiają węzeł "Złoczew")
Niech tam siedzą jak najdłużej się da, będzie to kolejny powód żeby się z nas śmiali, że mamy "autostrady" z domami na środku. Chory kraj!!! Ludzie muszą się prosić o swoje!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum