Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Wszystko o polnocnej obwodnicy Wielunia [DK 74]
Author Message
Stefan
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[quote="ourson"] czy to możliwe że z powodu znacząco mniejszego natężenia ruchu na Traugutta/Głowackiego sygnalizacja daje dłuższe zielone światła dla Sieradzkiej?[/quote]

... jeśli mamy do czynienia z sygnalizacją akomodacyjną (która na podstawie odczytów z czujników np pętli indukcyjnych, dopasowującą długość zezwoleń dla różnych relacji) [b]to jak najbardziej[/b]. W Wieluniu wszystkie sygnalizacje na krajówkach są akomodacyjne.


Mimo to w godzinach szczytu, jeśli wszystkie wloty są "zabite" i mocno obciążone to wtedy siłą rzeczy i tak instalacja akomodacyjna musi przejść w zaprogramowany tryb stałoczasowy z priorytetami dla pewnych kierunków ;P . Za to np nocą, w momencie kiedy system ma odczyt potwierdzający obecność pojazdu, tylko na jednym z wlotów reakcja, dająca zielone światło, tam gdzie potrzeba jest najszybsza ;) . Zawiłości w algorytmie sterowania sygnalizacją akomodacyjną może być wiele. Ale idea działania sprowadza się do z grubsza do powyższego ....
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[quote="Stefan"]Mimo to w godzinach szczytu, jeśli wszystkie wloty są "zabite" [/quote]

ale właśnie chodzi mi o to, że "8" nie jest już zabita totalnie - jeśli o 16 wyjeżdżam od siebie z pracy i dojeżdżam jako pierwszy do skrzyżowania to jest to wybitnie nienormalna sytuacja... ;-) nienormalna do tej pory, ale jak najbardziej poprawna :-)
 
 
Stefan
Moderator


Posted:     [ !!! ]

Piszę ogólnie o tego typu instalacjach, nie o konkretnym przypadku ;) :) "Akomodacja" ma szansę się wykazać jeżeli skrzyżowanie nie jest zakorkowane ze wszystkich stron ;)
 
 
Stefan
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[size=15]Poniżej materiał zamieszczony na stronie generalnego wykonawcy:[/size]


[quote][img]http://www.strabag.pl/databases/internet/_public/files.nsf/SearchView/235C33B00D04F1BDC1257B2B004CA9B8/$File/header.jpg[/img]

[size=15]Obwodnicą Wielunia pojedziemy w 2017 roku[/size]
2014-12-01 |

- Jedna z 11 priorytetowych obwodnic w Polsce w programie na lata 2014-2020
- Czas realizacji budowy 19 miesięcy bez okresów zimowych
- Kontrakt na sumę 177,9 mln PLN brutto

Konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner Sp. z o.o.) wybuduje obwodnicę Wielunia. Kontrakt opiewający na kwotę 177.9 mln PLN, został podpisany 1 grudnia 2014 r. Inwestycja ma być gotowa w 2017 r. Obwodnica Wielunia znalazła się na liście 11 obwodnic polskich miast, których budowa planowana jest na lata 2014-2020. Projektantem jest Transprojekt Gdański Sp. z o.o., a inwestorem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.


Wykonawca na realizację projektu będzie miał 19 miesięcy nie wliczając okresów zimowych. W tym czasie wybuduje ponad 13 km drogi głównej ruchu przyspieszonego o prędkości projektowej 100km/h, w układzie pasów ruchu 2+1, tj. 3 pasy o szerokości 3,5m każdy, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.

Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. Drodze będzie towarzyszyć łącznie 20 obiektów mostowych: 2 wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym 1 przejście dla zwierząt, 3 mosty nad rzeką Pyszną, 2 przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.


Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 8, na terenie dwóch gmin województwa łódzkiego – Wieluń i Czarnożyły. Jej zasadniczym zadaniem będzie przejęcie ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwi podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników.

Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadały będą stalowe bariery ochronne, ogrodzenie zlokalizowane w miejscach migracji zwierzyny oraz oznakowanie poziome i pionowe. Trasa wyposażona zostanie w infrastrukturę sanitarną, zgodną z wymogami ochrony środowiska. W ramach budowy systemu odwodnienia powstaną m.in. żelbetowe przepusty zintegrowane z przejściami dla małych zwierząt. Na ciekach wodnych oraz w rowach wykonane zostaną osadnikowe studnie podczyszczające, zastawki z narzutem kamiennym oraz z zasuwami płytowymi, jak również zbiorniki osadnikowo-filtracyjne. Elementy planowanego systemu odwodnienia zapobiegać będą negatywnemu oddziaływaniu infrastruktury drogowej na środowisko naturalne. W przypadku katastrofy ekologicznej stanowić będą też skuteczne zabezpieczenie dla ekosystemu, natomiast służbom ratowniczym znacznie ułatwią usuwanie szkodliwych substancji zagrażających środowisku.


STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. W 2013 roku przy zatrudnieniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiągnął obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach.
Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 300 pracowników, roczne obroty Grupy w 2013 wyniosły blisko 800 mln Euro. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl[/quote]

źródło: http://www.strabag.pl/databases/internet/_public/content.nsf/web/PL-STRABAGPL.PL-PRASA-2014-Obwodnic%C4%85%20Wielunia%20pojedziemy%20w%202017%20roku
 
 
dislike
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

Przy obecnym ruchu na DK8 nie wyczekuję już tak bardzo obwodnic północnej za to widać ,że potrzebujemy w ciągu Sieradz-Kluczbork/Częstochowa.
Zaczekajmy jednak z osądami do czasu wprowadzaniu Viatolla na odcinek Walichnowy-Łask, może się okazać, że sporo ciężkiego ruchu wróci na starą drogę.
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[quote="dislike"]Zaczekajmy jednak z osądami do czasu wprowadzaniu Viatolla na odcinek Walichnowy-Łask, może się okazać, że sporo ciężkiego ruchu wróci na starą drogę.[/quote]

To po jakimś czasie wprowadzą opłaty na "74" i ciężarówki wrócą na s8 ;)
 
 
Stefan
Moderator


Posted:     [ !!! ]

Zachodnia obwodnica zewnętrzna nie powstanie szybciej niż za 20-30 lat. Cyba że zaczęto by o nią zabiegać 20 lat temu, odpuszczając WTEDY północną ... Od kilku lat (może nawet 10) nie ma praktycznie odwrotu, jeżeli jakakolwiek obwodnica miała być zrealizowana z budżetu państwa to północna.


W chwili obecnej należy szukać finansowania budowy wewnątrzmiejskiej trasy północ-południe o przyzwoitych parametrach, choćby po to by dać możliwość rozłożenia się ruchu w tej relacji (niekoniecznie ciężkiego). Mam tu na myśli oczywiście obwodnicę wschodnią centrum miasta. Jeżeli chodzi o obwodnicę zachodnią to należy zacząć chodzić wokół sprawy, może za dwadzieścia lat nam ją obiecają ;) .
 
 
paewl
Dojeżdża PKSem


Posted:     [ !!! ]

po co czekać tyle lat, na OpenStreetMap zachodnią obwodnicę już można zobaczyć :D
 
 
maxiu20072
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Wiadomo kiedy rusza budowa?
 
 
TazmaN
Przejeżdżał przez Wieluń



Posted:     [ !!! ]

STRABAG ma 19 miesięcy na wybudowanie obwodnicy, z wyłączeniem okresów zimowych. Okres zimowy rozumiany jest jako czas od 15 grudnia do 15 marca. Także do 15 marca pewnie nic nie ruszy.
Z kolei obwodnica Bełchatowa została podpisana bez okresów zimowych i prace już idą pełną parą.
Jak wiadomo są plusy i minusy budowy zimą.
 
 
Sylwek2007
Czytał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Budowa ruszy w kwietniu a mogła spokojnie we wrześniu ub. roku jednak przeciągano podpisanie umowy do grudnia by wykonawca zaczął na wiosnę.
Obwodnica Bełchatowa ma okresy zimowe w umowie tylko tam jest inny wykonawca i wcześniej zaczyna a zimą szczególnie jak te ostatnie można zrobić bardzo dużo.
 
 
TazmaN
Przejeżdżał przez Wieluń



Posted:     [ !!! ]

Z tego co mi wiadomo obwodnica Bełchatowa nie ma okresów zimowych w umowie, ale to może mało istotne...
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/17473/Umowa-na-budowe-obwodnicy-Belchatowa-podpisana

Oczywiście zimą można zrobić bardzo dużo, tylko co wtedy gdy w okresie za rok 15 grudnia 2015 - 15 marca 2016 roku będzie sroga zima. W Bełchatowie będą lać beton i asfalt, u nas będą czekać i myślę że dobrze. Czekaliśmy już tak długo, że te parę miesięcy okresów zimowych już nas nie zbawi.
 
 
Sylwek2007
Czytał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

TazmaN mylisz się...nie rozumiesz tego stwierdzenia "bez okresów zimowych" czyli nie wlicza się ich do czasu budowy tj.19miesięcy i wykonawca może w tym czasie pracować lub nie...
Na jednej i drugiej obwodnicy warunki są takie same, są inni wykonawcy i jeden korzysta z tego zapisu a drugi nie.
p.s.czym różni się "z wyłączeniem okresów zimowych" od "bez okresów zimowych" jak napisałeś?
 
 
veer
Przejeżdżał przez Wieluń



Posted:     [ !!! ]

Szykuje się wprowadzenie opłaty elektronicznej za przejazd odcinkiem S8 - węzeł Wieluń - węzeł Łask. W tej sytuacji budowa naszej obwodnicy jest jak najbardziej zasadna. Część ruchu po wprowadzeniu tej opłaty zapewne skieruje się przez nasze miasto. Dla zainteresowanych podaję adres dokumentu - szczególnie strona 8:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs/3/12269354/12276440/12276441/dokument150154.pdf
 
 
Jaro
Administrator
wielun.biz



Posted:     [ !!! ]

[quote][b][size=18]Wkrótce ruszy budowa obwodnicy Wielunia[/size]

Gdy tylko zrobi się sucho, ruszy budowa obwodnicy Wielunia - zapowiada wykonawca. Obecnie trwają roboty przygotowawcze[/b]

Na temat obwodnicy północnej Wielunia dyskutowano na spotkaniu w starostwie powiatowym. Z samorządowcami rozmawiali przedstawiciele spółki Strabag, która zbuduje ponad 13-kilometrową trasę z trzema węzłami - Biała, Raczyn i Jodłowiec. Przypomnijmy, że GDDKiA w Łodzi podpisała umowę z wykonawcą w połowie grudnia 2014 r. Obwodnica ma być gotowa do kwietnia 2017 roku. Aktualnie trwają prace przygotowawcze, m.in. fachowcy sprawdzają, czy w pasie drogi nie ma przypadkiem niewybuchów.

- Przygotowania są zaawansowane, na ten moment nie ma większych problemów. Czekamy na prawdziwie wiosenną pogodę. Gdy tylko zrobi się sucho, ruszymy z właściwymi robotami - zapowiedział Tomasz Matuszewski, dyrektor kontraktu z ramienia Strabagu.

Podczas spotkania najwięcej uwagi poświęcono sprawie transportu materiałów (piasku, kruszywa, asfaltu) na plac budowy. Samorządowcy chcieli wiedzieć, którymi drogami będą poruszać się ciężarówki, by zabezpieczyć swoje interesy na wypadek ich zniszczenia. Problem dotyczy dróg zarządzanych przez gminy Wieluń i Czarnożyły oraz powiat wieluński.
[b]
[URL=http://wielun.naszemiasto.pl/artykul/wkrotce-ruszy-budowa-obwodnicy-wielunia,3299655,artgal,t,id,tm.html]Źródło[/URL][/b][/quote]

54f56f42c8cde_gd.jpg
58 Time(s) 160.03 KB

 
 
miko 005
WIELUNIAK



Posted:     [ !!! ]

Ta cała sprawa z poborami opłat na S8, może gminom przysporzyć wiele kłopotów, a to za sprawą przejęcia, czy narzucenia im z góry dawnych dróg należących do GDDKiA.
TIR-y jeśli wrócą w ramach oszczędności na stare drogi, będą skutecznie niszczyć nawierzchnię, za którą zapłaci gmina, czyli chyba my :roll: Zobaczymy jak się to skończy.
Dzisiaj sceptyków powstania obwodnicy północnej nie trzeba chyba już przekonywać o jej roli w skali miasta ;)
 
 
dislike
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

Akurat na naszym podwórku dawna DK8 zachowała status drogi krajowej (teraz DK74 ).[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_krajowa_nr_74_%28Polska%29]http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_krajowa_nr_74_%28Polska%29[/URL]
 
 
TazmaN
Przejeżdżał przez Wieluń



Posted:     [ !!! ]

No i się zaczęło. Pod Raczynem spychy już pracują.
 
 
dislike
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

Stefan, zrób wątek na ssc :)
 
 
Sylwek2007
Czytał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Na ssc jest wątek o obwodnicy od 1,5 roku
 
 
dislike
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

Faktycznie, nie ma go w "spisie treści" i przeoczyłem.

Od dawna tam nie zaglądałem.
 
 
FYC
Przejeżdżał przez Wieluń


Posted:     [ !!! ]

[quote="TazmaN"]No i się zaczęło. Pod Raczynem spychy już pracują.[/quote]
Co to jest "spych"?
 
 
dislike
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

W internetach znalazłem taką definicję:

[URL=http://przygodyreksia.wikia.com/wiki/Spych]http://przygodyreksia.wikia.com/wiki/Spych[/URL]
 
 
TazmaN
Przejeżdżał przez Wieluń



Posted:     [ !!! ]

[quote="FYC"][quote="TazmaN"]No i się zaczęło. Pod Raczynem spychy już pracują.[/quote]
Co to jest "spych"?[/quote]

Bardzo przepraszam za mój kolokwializm. Już Panu tłumaczę o co mi chodziło.
Spych - czytaj spycharka gąsienicowa. Jeśli to za mało to posłużę się teorią.

Spycharka gąsienicowa - to ciągnik gąsienicowy, zaliczany do grupy maszyn do robót ziemnych. Maszyna ta przeznaczona jest do wykonywania prac ziemnych w budownictwie ogólnym lub przemysłowym, górnictwie odkrywkowym i skalnym, energetyce (hałdowanie węgla kamiennego w elektrociepłowniach), leśnictwie, w sektorze komunalnym (składowiska odpadów), portach oraz kolejowych terminalach przeładunkowych.
Wykorzystywana głównie do odspajania gruntu, wykonywania wykopów, przemieszczania urobku na bliskie odległości, zagęszczania podłoża, niwelacji i profilowania terenu oraz innych prac przy użyciu lemiesza, zrywaka, zaczepu i innych specjalistycznych osprzętów.
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka

Mam nadzieję, że odpowiedziałem Panu na pytanie w sposób zadowalający.
 
 
FYC
Przejeżdżał przez Wieluń


Posted:     [ !!! ]

[quote="TazmaN"]Spych - czytaj spycharka gąsienicowa.[/quote]
Nie ma takiego słowa jak "spych", więc nie mogę tego czytać jako "spycharka gąsienicowa". Jeżeli już to "spychacz".
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group