Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia

Motoryzacja - Straż biznesowo-miejska? Policja, ITD

Ferbik - 2012-12-05, 18:48
Temat postu: Straż biznesowo-miejska? Policja, ITD
http://www.smog.pl/wideo/...now_przylapana/

Co sądzicie o takich procederach?

Spooky - 2012-12-05, 20:51

Strażnik faktycznie nie dopełnił wszystkich procedur, ale z kolei autor filmiku najwyraźniej popiera nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców.
Ferbik - 2012-12-05, 20:56

Spooky napisał/a:
ale z kolei autor filmiku najwyraźniej popiera nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców.

Sprecyzuj.

Spooky - 2012-12-06, 00:31

Mówi o "krojeniu kierowców", co najmniej jakby tam stali złodzieje i okradali niewinnych kierowców z pieniędzy. Czyli wnioskuję, że jest przeciwny wystawianiu mandatów dla kierowców przekraczających w tym miejscu prędkość.
hajen - 2012-12-06, 00:45

Spooky, stawianie fotoradaru na krawędzi terenu zabudowanego i niezabudowanego to właśnie krojenie kierowców.
Spooky - 2012-12-06, 01:48

Takie fotoradary zazwyczaj nie są ustawiane idealnie na obowiązującą na danym odcinku prędkość, tylko mają pewien zakres tolerancji. Myślę, że ktoś kto wjeżdżając w teren zabudowany powoli sobie hamuje silnikiem i przejedzie przed fotoradarem z prędkością powiedzmy 65km/h nie dostanie pamiątkowego zdjęcia. Powinni się obawiać raczej ci drastycznie przekraczający prędkość. Te typowe stacjonarne fotoradary jak się nie mylę mają tolerancję 20km/h, czyli cykają fotki w terenie zabudowanym od 70km/h, myślę że z tym przenośnym straży miejskiej jest podobnie.
Gregg Sparrow - 2012-12-06, 06:43

Spooky napisał/a:
Te typowe stacjonarne fotoradary jak się nie mylę mają tolerancję 20km/h, czyli cykają fotki w terenie zabudowanym od 70km/h, myślę że z tym przenośnym straży miejskiej jest podobnie.

Niestety ale się mylisz. Dosatałem 2 pkt i 80pln mandatu za przekroczenie o 17km/h i to właśnie od straży miejskiej. Droga dwupasmowa w Kędzierzynie Koźlu.

Administrator - 2012-12-06, 09:48

To są maszynki do robienia pieniędzy, ja z jednego wyjazdu otrzymałem 2 zdjęcia od Straży miejskiej w Człuchowie. Jedno 63kmh a drugie 68 km/h na ograniczeniu do 50km/h.

Mają nawet portal do obsługi mandatów, dostajesz pocztą foto oraz login i hasło do portalu, możesz sobie podejrzeć status sprawy, albo zapłacić mandat online :D

Najlepsze jest to że tych fotoradarów w Człuchowie kompletnie nie widać, są zainstalowane na słupach oświetleniowych i to bardzo wysoko, kształtem też nie przypominają zwykłego fotoradaru.

miko 005 - 2012-12-06, 11:52

Nie spotkałem jeszcze kierowcy, który pochwaliłby fotoradary :twisted:
Odnośnie tego przypadku. Jakoś nie dostrzegłem żeby ów radar był ustawiony na samej krawędzi terenu zabudowanego z niezabudowanym. A na dodatek był solidnie ukryty za jakąś tablicą elektryczną, więc tym bardziej jego zasięg był ograniczony do minimum.
Pytanie do kierowców. Ile potrzeba przejechać aby spokojnie wychamować z prędkości 90km/h do przepisowych 50km/h wjeżdżając na teren zabudowany? Pomijam fakt, że znak informujący o tym jest w skrajnych przypadkach mało widoczny ;)

Karać, karać i jeszcze raz karać. No i oczywiście zwiększyć koszty tych kar za łamanie przepisów ruchu drogowego. A wtedy choćby było ustawionych tysiące fotoradarów, a wszystkie pochowane w niesamowitych miejscach, to na nas nie zrobi to większego wrażenia bo będziemy po prostu poruszać się po drodze zgodnie z tym co mówią znaki i przepisy.
Ta cała cywilizowana Europa nie jeździ po swoich drogach tak przepisowo bo jest bardziej kulturalna od Polaka. Kultury jazdy nauczyły europejskich kierowców wysokie ceny mandatów w ich krajach. My widocznie jeszcze zbyt dużo zarabiamy, albo mamy zbyt niskie mandaty :twisted:

simkov - 2012-12-06, 17:35

Polecam więcej filmów na yt: http://www.youtube.com/pl...G3Uk4kSEj7NgnPA szczególnie potyczkę z komendantem straży miejskiej.
cogito - 2012-12-06, 20:28

Administrator napisał/a:
To są maszynki do robienia pieniędzy, ja z jednego wyjazdu otrzymałem 2 zdjęcia od Straży miejskiej w Człuchowie. Jedno 63kmh a drugie 68 km/h na ograniczeniu do 50km/h.

Straże Miejskie w Człuchowie i Białym Borze są znane w kraju, a nawet w Europie. Nie wiedziałeś o tym?
Dla mnie stawianie fotoradarów jest czymś chorym. Przeważnie wypadki zdarzają się w innych miejscach. To w pewnym sensie wina złego stanu dróg i ... fotoradarów. Nie wyobrażam sobie jazdy zgodnie z przepisami, gdy mam do pokonania 400-500 kilometrów. To średnio 7 do 8 godzin jazdy. Na Zachodzie - o czym wspomniał Miko - taki odcinek pokonuje się w 3-4 godziny. Większość kierowców po minięciu fotoradaru przyśpiesza, a tam, gdzie wiadomo, że nie ma "zbójców na drodze" gnają ile mocy w silniku. Inaczej nie da się jeździć po tym kraju.

pain - 2012-12-06, 21:38

Spooky napisał/a:
Takie fotoradary zazwyczaj nie są ustawiane idealnie na obowiązującą na danym odcinku prędkość, tylko mają pewien zakres tolerancji. Myślę, że ktoś kto wjeżdżając w teren zabudowany powoli sobie hamuje silnikiem i przejedzie przed fotoradarem z prędkością powiedzmy 65km/h nie dostanie pamiątkowego zdjęcia. Powinni się obawiać raczej ci drastycznie przekraczający prędkość. Te typowe stacjonarne fotoradary jak się nie mylę mają tolerancję 20km/h, czyli cykają fotki w terenie zabudowanym od 70km/h, myślę że z tym przenośnym straży miejskiej jest podobnie.


Bez urazy, ale chyba mało jeździsz po naszym pięknym kraju, jak mówisz ze tolerancja 20 KM/h. Straż wiejska ustawia tolerancje głownie na poziomie 5 km/h, swoją drogą że według ustawy jest to minimum 10 KM/H. Wiele razy się spotkałem z takimi przypadkami.
Całe szczęście, ze teraz radar musi być dobrze oznakowany, tą tabliczką ze na odległości x metrów możliwa jest kontrola, bo tak to dalej by kosili kasę z radarów ustawianych po krzakach za znakiem teren zabudowy. Wreszcie te znaki działają prewencyjnie a nie cicho ciemne maszynki do zarabiania kasy.

red - 2012-12-07, 00:36

miko 005, rozwiązaniem jest budowa autostrad i obwodnic, bo nie każdemu się widzi jazda przez pół trasy terenem zabudowanym z ograniczeniem do 50.
Kilka lat temu na "1" w Częstochowie bodajże w okolicach dzisiejszego wjazdu do Galerii Jurajskiej dostałem mandat 500 zł bo było ograniczenie do 50 a ja leciałem 100. I uwaga - ograniczenie było spowodowane robotami drogowymi, które polegały na zwężeniu drogi 2-pasmowej o około 1 m (spokojnie 2 auta się mieściły), był środek nocy, ruch praktycznie zerowy, roboty były w dzień... Komentarz policjanta: "proszę pana, tu nawet w nocy pracują" a wokół pusto i cicho.
To trochę tak, jakbyś dostał mandat na ograniczeniu koło szkoły, a to by był środek wakacyjnej nocy... Niby prawo złamane, ale zagrożenie minimalne.

ourson - 2012-12-07, 08:10

absurdem jest nowy odcinek dwujezdniowej s7 nidzica-olsztynek że ograniczeniem na całej długości do 70km/h... i cywilny radiowóz z wideorejestratorem. żeby nie było wątpliwości- na trasie nie ma już żadnych robót żadnych zwezen, skrzyżowania są bezkolizyjne. właściwie każdy kogo tam widziałem jedzie ca 110-120 i naprawdę nie ma powodu żeby przy dobrych warunkach pogodowych trzeba bylo jechać wolniej.
Maciej - 2012-12-07, 08:34

miko 005 napisał/a:
Ta cała cywilizowana Europa nie jeździ po swoich drogach tak przepisowo bo jest bardziej kulturalna od Polaka.


miko005 strasznie mnie ciekawi w jakich to krajach europejskich zaobserwowałeś ?? . Ja w kilku być może kilkunastu byłem (sam kierowałem ) i mam odmienne zdanie . Chętnie wymienię się spostrzeżeniami .

12 lat jeżdżę ciężarówka i tylko raz dostałem mandat za prędkość . W Widoradzu na kamerę nagrał mnie passacik :oops: tak mi sie schowali że ich nie widziałem w lusterkach .

Osobówka to już inna historia , szczęśliwie mam kogo wskazywać :mrgreen:

Cogito ujął sedno sprawy i dodawać nic nie trzeba .

Ferbik - 2012-12-07, 09:03

Co się dziwicie? Polska to jedna wielka wieś bez porządnej infrastruktury drogowej. Tydzień temu jechałem krótki odcinek do Radomska. Za Pajęcznem praktycznie do samego Radomska wiocha za wiochą, a wiadomo - 50km/h. Co to jest za jazda?
pain - 2012-12-07, 09:18

red napisał/a:
miko 005, rozwiązaniem jest budowa autostrad i obwodnic, bo nie każdemu się widzi jazda przez pół trasy terenem zabudowanym z ograniczeniem do 50.
Kilka lat temu na "1" w Częstochowie bodajże w okolicach dzisiejszego wjazdu do Galerii Jurajskiej dostałem mandat 500 zł bo było ograniczenie do 50 a ja leciałem 100. I uwaga - ograniczenie było spowodowane robotami drogowymi, które polegały na zwężeniu drogi 2-pasmowej o około 1 m (spokojnie 2 auta się mieściły), był środek nocy, ruch praktycznie zerowy, roboty były w dzień... Komentarz policjanta: "proszę pana, tu nawet w nocy pracują" a wokół pusto i cicho.
To trochę tak, jakbyś dostał mandat na ograniczeniu koło szkoły, a to by był środek wakacyjnej nocy... Niby prawo złamane, ale zagrożenie minimalne.


Już poprawili ten odcinek :D teraz koło galeri 4-5 pasów jest i ograniczenie do 90 ale fotoradar stoi. Teraz od kilku miesięcy biorą sie za wiadukt, piękne korki są w godzinach szczytu. A i jeszcze Częstochowa dostała nowy nieoznakowany radiowóz, ford mondeo na warszawskich blachach, niby to tylko krokodyle ale stoją po przystankach w samochodzie i cykają fotki.

ourson - 2012-12-07, 09:39

cogito napisał/a:
Straże Miejskie w Człuchowie i Białym Borze


nie znam chyba nikogo kto przy okazji wyjazdu do Kołobrzegu nie załapał choć jednej foteczki z tych aparatów :twisted:

miko 005 - 2012-12-07, 13:29

Mam wrażenie, że jestem chyba jedyny, który myśli w sposób następujący.
Skoro już muszę mieszkać w kraju o słabej infrastrukturze drogowej (chociaż w ostatnim czasie jest spory postęp w tym kierunku), to po co jeszcze samemu narażać się na niebezpieczeństwa z tym związane. Komu zrobię na złość zabijając się na drodze o złej nawierzchni, pędząc po niej np. 100km/h.
Mamy to co mamy i trzeba się do tego dostosować. Najłatwiej jest własną bezmyślność na drodze zrzucić na karki innych (w tym przypadku na państwo)

maaciej76 napisał/a:
miko 005 napisał/a:
Ta cała cywilizowana Europa nie jeździ po swoich drogach tak przepisowo bo jest bardziej kulturalna od Polaka.


miko005 strasznie mnie ciekawi w jakich to krajach europejskich zaobserwowałeś ??

Szkoda że nie zacytowałeś całości tego wątku, fragment nie oddaje tego co chciałem powiedzieć. Ale żeby to uzmysłowić poniżej tabela.


Vosiak - 2012-12-07, 20:02

Fotoradar ma poprawić bezpieczeństwo a nie generować zyski. Pan Emil zwraca na to uwagę. Fotoradar oklejony taśmą odblaskową w Dąbrowie teoretycznie spełnia rolę prewencyjną zmusza do zwolnienia jednak bodajże w 70-90% przypadków istnieje efekt fali czyli zwolnienie od znaku fotoradar i przyśpieszenie po jego minięciu.
Straż wiejska nie używa fotoradarów do ich podstawowego zakresu działania czyli prewencji (kierowca widzi fotoradar zwolni) przejeżdżając koło fotoradaru wstawionego w krzaki kierowca dowiaduje się o fakcie dużo później i jaki to ma wpływ na jego jazdę? Kolejnym przewinieniem straży jest brak zamontowanej lampy błyskowej która informuje o zrobionym zdjęciu kierowca zdejmuje wtedy nogę z gazu. Poza tym brak znajomości przepisów co do temperatury pracy działania i ustawień danego sprzętu jest porażająca.
Fotoradary powodują też niebezpieczeństwo przez nagłe hamowanie:
http://www.youtube.com/wa...l&v=-4nHFrdO8IU
Jak ktoś dużo jeździ to najlepszy zestaw CB + Jammer

red - 2012-12-07, 21:12

miko 005, wysokość kar nie jest wprost proporcjonalna do kultury jazdy. Poza tym należy też odnieść te kary do zarobków - jak ktoś zarabia 6000 zł to mandat 1000 zł odczuje mniej niż ten kto zarabia 1500 zł i dostanie 500 zł kary.
miko 005 napisał/a:
Komu zrobię na złość zabijając się na drodze o złej nawierzchni, pędząc po niej np. 100km/h.
Tyle że często to ograniczenie nie jest powiązane z jakością drogi.
Jechałeś kiedyś do Berlina przez Wrocław? Teraz jest już w miarę ok ale kilka lat temu dojazd do Wrocławia i przejazd przez miasto był udręką. A za granicami zaczynał się inny świat - gładka, szeroka autostrada aż pod sam Berlin, a tam wyraźne duże zjazdy do każdej dzielnicy. Jazda była czystą przyjemnością. W Polsce było na zmianę - fotoradar, wiocha, ograniczenie, fotoradar, wiocha, ograniczenie...
Ale fakt faktem - jest coraz lepiej.

Administrator - 2012-12-07, 22:31

Spokojnie, to dopiero początek, jeszcze kilka lat i jestem pewien, że wprowadzą obowiązek posiadania w samochodzie urządzenia które będzie stale rejestrowało położenie i prędkość. Do tego eliminacja gotówki z rynku, aby mieć 100% kontrolę nad transakcjami, a na koniec chip dla każdego nowego obywatela.

Dla niektórych to wizja idealnego świata, a dla tych bardziej świadomych globalny obóz pracy, w którym kilka "państwo" będzie kontrolowało nasze zarobki, sposób w jaki je wydajemy i kontrolowało nasz wolny czas.

Synonimem wolności będzie Rosja, USA już od dawna nim nie jest.

W piątek tydzień temu w Łodzi na odcinku 25km napotkałem następujące służby (godzina 17 więc już ciemno):
- 2 nowe samochody ITD robiące zdjęcia w obie strony (stoją na poboczu i mają lampę błyskową na dachu)
- śmietnik straży miejskiej
- policjant z laserem

Dobrze że nie każą jeszcze za umycie rąk wodą nad trawnikiem jak w Norwegii (parking ) Debili nie przekonuje nawet napicie się wody z tej butelki :mrgreen:

Mateusz - 2012-12-09, 18:52

Administrator

Budżet muszą dopiąć w tym roku, a wpływy z mandatów niewielkie...

Jest presja na policjantów żeby wystawiali mandaty.

http://moto.onet.pl/13231...my.html?node=28

I nowe zakupy ITD w postaci aut nieoznakowanych.

http://motoryzacja.interi...zaj,1836509,324

Cóż mi szkoda kasy, jeden mandat dostałem w tym roku i starczy...

Wkładam audiobooka, dobrą muzykę i nie pozostaje nic innego jak jechać przepisowo.

Przy tej ilości nieoznakowanych aut na głównych drogach byłaby by zbyt kosztowna, a ewentualne wyrabianie prawa jazdy na nowych zasadach to strata czasu :smile:

Mateusz - 2012-12-10, 22:42

Cytat:
ITD wykonała pierwszy przejazd jednym z nowych Fordów z fotoradarem pomiędzy Warszawą a Gliwicami... wynik: 1020 mandatów które kierowcy otrzymają niedługą pocztą.

Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:
WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 580CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 582CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 583CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 584CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 587CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 588CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Południowa - Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Południowa - Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus - czarny - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Północna - Bydgoszcz


http://www.wykop.pl/ramka...-z-fotoradarem/

Maciej - 2012-12-12, 16:31

miko 005 napisał/a:
Ta cała cywilizowana Europa nie jeździ po swoich drogach tak przepisowo bo jest bardziej kulturalna od Polaka. Kultury jazdy nauczyły europejskich kierowców wysokie ceny mandatów w ich krajach. My widocznie jeszcze zbyt dużo zarabiamy, albo mamy zbyt niskie mandaty


Więc pytam jeszcze raz , twierdzisz tak z własnego doświadczenia czy z tabelki na której jest stawka mandatowa ? .

miko 005 - 2012-12-12, 17:22

maaciej76 napisał/a:
Więc pytam jeszcze raz , twierdzisz tak z własnego doświadczenia czy z tabelki na której jest stawka mandatowa ? .

No nie bardzo wiem, dlaczego z uporem maniaka dążysz do odpowiedzi na to pytanie.
Nie, generalnie to dużych doświadczeń osobistych na zagranicznych drogach nie mam. Ale opieram się na faktach podawanych w ogólnodostępnych mediach, które mówią o tym, że w Polsce liczba wypadków, w tym śmiertelnych jest o wiele większa niż w innych krajach (tych tzw. zachodnich). Mam też kilkoro znajomych jeżdżących zawodowo na TIR-ach. I niejednokrotnie przyznawali się do tego, że tam lepiej jeździć przepisowo, bo mandaty są odczuwalne dla kieszeni. Zatem skoro tam się da, to dlaczego u nas jest jak jest. Bo ci sami znajomi bez krępacji mówią o tym, że jak już przekraczają granicę i są na terytorium Polski, to "gruszka", która pomaga głównie w zlokalizowaniu "miśków" nie wypada im z ręki. Wtedy można poszaleć. A jak już ma się pecha i wpadnie się w szpony polskiego mandatu, to da się to jakoś przełknąć bez szwanku dla domowego budżetu.
Mam też kuzyna, który prawie na stałe mieszka w Skandynawii. Też potwierdza tezę, że tam nie warto szarżować, bo mandaty mogą skutecznie zdemolować kieszeń. Jak widać wszystko opiera się na wysokości kary, a nie na kulturze jazdy, chociaż wcale nie zaprzeczam, że do takowej to nam jeszcze daleko w porównaniu do kierowców zagranicznych.

Polskich kierowców nie zabijają fotoradary, czy ewentualnie dziurawe drogi. Zabija nas przeświadczenie, że jak jedziemy już w aucie, które posiada kilka poduszek powietrznych, kontrolowaną strefę zgniotu i dziesiątki innych bajerów, to możemy pozwolić sobie na wiele więcej, a najbardziej pozwalamy sobie na wyłączenie wtedy własnego ... myślenia. Przepraszam ale takie jest moje zdanie na ten temat. Oczywiście też czasami dopada mnie taki "małpi rozum" i dlatego nie mam nic przeciwko temu aby było jakieś skuteczne narzędzie, w tym przypadku solidny mandat, które odstraszało by mnie i innych od owego "małpiego rozumu".

Maciej - 2012-12-12, 17:49

miko 005, chciałem żebyś odpowiedział żebym mógł się ustosunkować :D .



Czy tak mocno odstajemy od tej "zachodniej" europy ? .

Tutaj link w którym NIK punktuje przyczyny wypadków .

http://www.nik.gov.pl/akt...-drogowych.html


Moim zdaniem nie wypadamy najgorzej , mówię tutaj o kulturze jazdy o stosowaniu się do przepisów .Im bardziej na południe tym gorzej . O terenach na wschód od nas nawet nie wspominam .

Mandat jest mocno odczuwalny dla Polaka ale czy tak samo mocno jest odczuwalny dla Francuza czy Włocha ? .

Fotoradar jest maszynką do zarabiania pieniążków , We wtorek główny inspektor ITD chwalił się w Trójce że w 2013 roku zarobią niebotyczną sumę 1.5 miliarda zł .

Pozdrawiam i przyczepności . Jeszcze z 2000 km i święta .

ourson - 2012-12-12, 19:24

maaciej76, porównywanie samych bezwzględnych wielkości nie jest najlepszym miernikiem... Chociażby ze względu na powierzchnię krajów, liczbę samochodów, liczbę ludności ale z drugiej strony jest też znaczna różnica w jakości dróg...
W każdym bądź razie taka jednoczynnikowa analiza niczego prawie nie wnosi...

ale z pozostałymi tezami się zgadzam :-)

Ada - 2012-12-12, 20:39

ourson napisał/a:
maaciej76, porównywanie samych bezwzględnych wielkości nie jest najlepszym miernikiem... Chociażby ze względu na powierzchnię krajów, liczbę samochodów, liczbę ludności ale z drugiej strony jest też znaczna różnica w jakości dróg...
W każdym bądź razie taka jednoczynnikowa analiza niczego prawie nie wnosi...


Oj tam, oj tam, i o co tyle krzyku?... Polska to nie kraj, Polska to stan umysłu:) wypadki są tam gdzie nie ma fotoradarów... http://wiadomosci.wp.pl/k...1fb0d&_ticrsn=3 a jak już będzie wypadek, no się wymyśli i znajdzie winnego... a na każdego winnego znajdzie się paragraf

torrent2 - 2012-12-19, 09:18

Nie wiem gdzie umieścić te informacje, jednakże ten temat uznałem za najbardziej aktualny.

Radiowozy z fotoradarami zwróciły się w 2 tygodnie:
http://www.tvn24.pl/radio...e,295397,s.html

Moim zdaniem teraz wiadomo po co są fotoradary, specjalne samochody itd. Czy dzięki tym samochodom zrobiło się choć trochę bezpieczniej? Moim zdaniem nie wpływa to na jakąkolwiek poprawę bezpieczeństwa.

pain - 2012-12-19, 09:28

Póki co widziałem ich jeden radiowóz w akcji. Stali sobie jak nigdy nic na przystanku, ograniczenie do 70 bez znaku o możliwej kontroli, a droga to 2 pasówka w jedną stronę, wjazd do Częstochowy od strony Siewierza.
Wniosek łatwy do wysunięcia po co są te nowe radiowozy.

ourson - 2012-12-19, 20:41

PAP napisał/a:
500 zł z każdego Polaka dla ratowania budżetu

Policja oraz inne służby dla ratowania przyszłorocznego budżetu mają ściągnąć ze statystycznego Polaka ponad 500 zł. Z mandatów, grzywien i innych opłat do kasy państwowej ma wpłynąć 20,2 mld zł - czytamy w "Gazecie Polskiej codziennie".

Według szacunków Ministerstwa Finansów, w tym roku służby mundurowe przysporzyły państwu 14,7 mld zł dochodu. Zatem planowany wzrost ma wynieść 37,4 proc. Tak wysokiego wzrostu nie zaplanowano w żadnej innej dziedzinie.

Szczególnie na baczności powinni mieć się kierowcy. Główny Inspektorat Transportu Drogowego szacuje, że wpływy do budżetu z urządzeń do pomiaru prędkości działających w ramach Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wyniosą ok. 1,5 mld zł. (PAP)

Ferbik - 2012-12-19, 20:49

Ch.je w ludzkim przebraniu - chciałoby się rzec...
dusiu - 2012-12-19, 21:16

Rewelcja,

20mld na 38mln mieszkańców. Odliczając dzieci i ludzi po 65 roku życia, zostaje jakieś 20mln, czyli 1000zł na osobę aby zaspokoić nasze cudne Państwo.

Nieźle, średnio 2000zł na polską rodzinę.

torrent2 - 2012-12-19, 21:26

Państwo policyjne
Od XIX w. nazwa państwa policyjnego nabrała pejoratywnego znaczenia, pod którym obecnie rozumie się państwo rządzone przy pomocy terroru policyjnego, w którym obywatel nie ma zapewnionych środków obrony przed aparatem przymusu państwowego. Państwo w sposób niekontrolowany może stosować represje wobec swoich obywateli. Taka organizacja organów państwowych jest charakterystyczna, ale nie wyłączna, dla państw o charakterze totalitarnym i dyktatorskim (cytat z Wikipedii).

dusiu - 2012-12-19, 21:30

A może by tak...

Wszyscy jeżdzimy przepisowo i na dodatek nie płacimy podatków i składek zusowskich;)

Daje max 3 miesiące i trochę byśmy wyprostowali rządzących;)

Ferbik - 2012-12-19, 21:40

dusiu, znając życie, to tak jak w mojej klasie ze szkoły średniej - cała idzie na wagary, a jak przychodzi co do czego, to 3 osoby zostają.
MI81 - 2012-12-20, 02:35

Czytam większość artykułów o fotoradarach, nieoznakowanych radiowozach itp. i wszędzie mowa ile kasy już udało się z kierowców ściągnąć a o bezpieczeństwie jakby zapomnieli. To wszystko to wielka ściema, im chodzi tylko i wyłącznie o ściąganie z nas kasy.
Gregg Sparrow - 2012-12-20, 07:42

http://moto.onet.pl/16733...ul.html?node=13

A to czytaliście?
Teraz będzie tak że dostanie się mandat a jedyny dowód będzie można zobaczyć tylko w sądzie. :evil: A co jeżeli na zdjęciu z fotoradaru są dwa auta?

Maciej - 2012-12-20, 09:47

MI81 napisał/a:
To wszystko to wielka ściema, im chodzi tylko i wyłącznie o ściąganie z nas kasy


No co ty ;)

torrent2 - 2012-12-20, 12:59

Mandatami łata się budżet? Jak będziemy jeździć zgodnie z przepisami, to Polska stanie.

http://wyborcza.biz/bizne...ic_zgodnie.html


Dla mnie nic dodać, nic ująć! Ta więc Panowie i Panie: łamiemy przepisy na potęgę!!! Kraj w potrzebie! Przepraszam! Budżet kraju w potrzebie! W 2013 r. przewiduje się ściągnąć z polskich kierowców 1,5 mld zł (zapisane w budżecie). Ponadto pić na umór i palić jak najwięcej!

mike - 2012-12-20, 17:06

Daleko nie trzeba szukać bo wieluńska Policja też nie lepsza....zwykły szary obywatel jest bez szans ale spoko skoro tak usilnie pracują na swój wizerunek to niech sie nie dziwią, że społeczeństwo jest im niechętne i nie postrzega ich pozytywnie.
http://www.youtube.com/watch?v=fX6hnIczd9o

Administrator - 2012-12-20, 20:15

http://moto.onet.pl/16733...kul.html?node=2
Ferbik - 2012-12-20, 21:16

Coś czuję, że ten rosnący wrzód za chwilę eksploduje, tylko jeszcze nie wiem jak.
monikzy - 2012-12-21, 19:08

No nic, trzeba będzie bardzo uważać :x
monikzy - 2012-12-23, 11:39

http://demotywatory.pl/4000315
torrent2 - 2012-12-27, 18:19

NIK o wykorzystaniu fotoradarów przez straże gminne i miejskie.

Bezprawne nakładanie mandatów karnych na kierowców za przekroczenie prędkości po upływie ustawowego terminu od chwili ujawnienia wykroczenia, bezpodstawne karanie właścicieli samochodów za niewskazanie osoby, której powierzyli pojazd oraz pozyskiwanie przez samorządy z tego tytułu dochodów, które powinny zasilić budżet państwa. To tylko niektóre z uchybień jakie stwierdzili kontrolerzy NIK w działaniu straży gminnych i miejskich, które korzystają z fotoradarów.

http://www.nik.gov.pl/plik/id,3269,vp,4130.pdf

NAJWYŻSZA IZBA KONTROLI

Informacja o wynikach kontroli działalności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przeprowadzania kontroli prędkości pojazdów uczestniczących w ruchu drogowym.

Warszawa październik 2011 r.

Wybrane fragmenty podsumowania wyników kontroli:

- nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego z naruszeniem prawa, tj. po upływie 30 dni od ujawnienia wykroczenia,
- zaliczanie do dochodów świadczeń nienależnych, tj. wpłat opisanych jako płatności za mandat zaoczny, które dokonane zostały po terminie wyznaczonym na opłacenie mandatu, czyli po jego wygaśnięciu,
- nakładanie grzywien na właścicieli pojazdów samochodowych za czyny nie będące wykroczeniami, tj. za to, że na żądanie straży nie wskazali osoby, której powierzyli pojazd na czas, w którym pojazdem tym popełniono wykroczenie drogowe,
- odstępowanie od prowadzenia działań mających na celu ustalanie sprawcy wykroczeń w ruchu drogowym, w przypadkach nie wskazania przez właściciela pojazdu, osoby która kierowała pojazdem w chwili popełnienia wykroczenia udokumentowanego przy użyciu fotoradaru.
- pozyskiwanie przez gminy dochodów z naruszeniem prawa następowało również kosztem budżetu państwa, ponieważ o pozyskane w ten sposób kwoty uszczuplane były jego dochody.

Uwagi i wnioski :

Mając na uwadze wyniki kontroli, wskazujące w szczególności na:

- traktowanie kontroli ruchu drogowego przez niektóre samorządy, jako narzędzia ukierunkowanego przede wszystkim na zwiększanie dochodów własnych gminy,
- prowadzenie przez straże gminne (miejskie) części działań z naruszeniem prawa, czym powodowały uszczuplenie dochodów budżetu państwa oraz utratę zaufania obywateli do administracji publicznej
,


Rezultaty finansowe kontroli:

Finansowe skutki nieprawidłowości ujawnione w niniejszej informacji NIK wyniosły 300.019.680 z!. W całości jest to kwota nienależnie uzyskana przez samorządy w wyniku nakładania grzywien na właścicieli pojazdów za czyny nie będące wykroczeniami (str. 24) oraz niezwrócone wpłaty wniesione za mandaty wygasłe (str. 20).

Zakończenie:

Przyczynę nielegalnego nakładania grzywien na właścicieli samochodów kontrolerzy upatrują nie tyle w nieznajomości przez strażników zakresu swoich uprawnień, ale przede wszystkim w dążeniu do uzyskania jak największych wpływów zwiększających dochody gminy. Świadczy o tym m.in. ujmowane przez samorządy w swoich planach budżetowych wielomilionowych kwot dochodów pochodzących właśnie z nakładanych mandatów. I tak Gmina Kobylnica w uchwale budżetowej na 2010 r. zaplanowała 7 mln zł dochodów z „grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych dla osób fizycznych” przy całkowitych planowanych dochodach gminy w wysokości 41,7 mln zł.

Mimo, że straże gminne i miejskie mają szerokie uprawnienia do zapewnienia porządku publicznego to nadmiernie koncentrują swoje działania na ujawnianiu wykroczeń komunikacyjnych, co w większości nie przekłada się na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

W ocenie Najwyższej Izby Kontroli działania funkcjonariuszy straży spowodowały utratę zaufania obywateli do administracji publicznej. Dlatego też wojewodowie powinni sprawować bardziej szczegółowy nadzór nad podległymi im strażami.

Jaro - 2012-12-27, 23:17

torrent2 napisał/a:
Zakończenie: W ocenie Najwyższej Izby Kontroli działania funkcjonariuszy straży spowodowały utratę zaufania obywateli do administracji publicznej. Dlatego też wojewodowie powinni sprawować bardziej szczegółowy nadzór nad podległymi im strażami.



I tylko tyle na koniec, a gdzie wiążące postanowienia?
Jaki kraj, taki obyczaj...

monikzy - 2012-12-28, 14:28

I co z tego, że NIK przeprowadził tą kontrolę. Powinni zwrócić pieniądze ludziom.
torrent2 - 2012-12-28, 18:15

Maszynki do mandatów:

http://ttv.pl/archiwum/71...mandatow,0.html

Ciekawy krótki reportaż o mieszkańcach którzy wypowiedzieli „wojnę” Strażnikom Miejskim i ich „uzbrojeniu”. Jest także tam wywiad z Panem, który wygrał sprawę w sądzie z Inspekcją Transportu Drogowego w sprawie nieczytelnego zdjęcia z fotoradaru. Nawiasem mówiąc, nie sądziłem że można z nimi wygrać! Dobra lekcja wiedzy dla przyszłych klientów Inspekcji. Polecam!!!

Ferbik - 2012-12-28, 19:31

Mnie dziś przyszedł mandat z ITD.
Akurat w tym dniu sprzedałem auto, więc to nie ja jestem ukarany mandatem, mimo, że ITD w toku postępowania uznała, że to ja jestem właścicielem/użytkownikiem pojazdu na tamtą chwilę. Szkoda, że nie uwzględnili umowy kupna sprzedaży z ówczesną datą i nie przypuszczali, tylko napisali konkretnie moją osobę. Zadzwoniłem do ITD, mam im podesłać ksero umowy oraz oświadczenie, że to nie ja kierowałem autem. Podobno ma wystarczyć, inaczej będę się odwoływał do sądu. Zdjęcia nie przysłali pisząc podstawę prawną art. 67 par. 2 oraz 38 par. 1 Kodeksu postępowania o wykroczenia w związku z art. 156 par. 1-4 KPK.
Czekamy.

Jaro - 2012-12-28, 23:10

W związku ze sprawą, dziś mój ojciec dostał mandat karny, za przekroczenie prędkości w miesiącu wrześniu jadąc do Koszalina.

Mandat wystawiła słynna już na cały kraj straż miejsko gminna w Bobolicach woj. zachodniopomorskie, która jak na ponad czterotysięczne miasteczko posiada aż
sześć fotoradarów
, które dumnie strzegą prawa na drogach...

Dodam, że jechał przez tą mieścinę 62 km/h na dozwolonej 50-tce, za co chcą go ukarać mandatem 100 złotowym i dwoma punktami karanymi.
Zdjęcie, które otrzymał na pamiątkę, zostało zrobione jakimś małym przenośnym fotoradarem z tyłu samochodu, stąd nie widać kierowcy.

Smaczku sprawie dodaje wzmianka, że jako właściciel samochodu musi wskazać kierowcę, który jechał w tym dniu, w przeciwnym razie, jeśli nie jest w stanie wskazać kierowcy, mandat już wynosi 200 zł (tym razem bez punktów karnych) - podpierają się jakimś tam, nieznanym mi na tę chwilę przepisem.
Dla mnie to zwykła KPINA i jawne ZŁODZIEJSTWO!

No cóż, kontrolerzy NIK ocenili jedynie, że wojewodowie powinni sprawować bardziej szczegółowy nadzór nad podległymi im strażami :facepalm: - dlatego uważam, że nic się zapewne nie zmieni w tym zakresie...

red - 2012-12-28, 23:59

Jaro, poczytaj sobie rózne fora nt walki ze Strażą Gminną i unikaniem płacenia za ich mandaty. Jest kilka patentów ale jak sądzę takie osoby jak twój ojciec będą wolały zapłacić 100 zł bez zbędnej dyskusji.
torrent2 - 2012-12-29, 09:17

Jaro: nie wiem, czy twój ojciec chce zapłacić ten mandat, jednakże ja namawiałbym bym Was do walki! Nie można odpuszczać takiego sku…stwa! Wiesz jakie ja mam podejście do takich spraw. Dlatego też zdecydowałem się m.in. wypowiedzieć „wojnę” patologii w naszym Przedsiębiorstwie Komunalnym! Oni także nieźle skrobią mieszkańców Wielunia na dużą kasę. Różnica jest taka, że mieszkańcy są niczego nieświadomi!

Wracając do tematu. Poniżej podam ci przykład podobny do twojego i prawną wykładnię do tego. Ponadto jest wiele przepisów (wymienionych m.in. w reportażu we wcześniejszym poście), decyzji RPO i innych, wg których jest to działanie nielegalne. Powinieneś wystosować do nich pismo listem poleconym (brak odpowiedzi jest bardzo wielkim błędem, lepiej już wtedy zapłacić ten mandat). Napisz w nim tak, jak jest wskazane poniżej i dopisz, że ich działanie jest nielegalne powołując się na wyniki kontroli NIK-u, RPO i wyroku sądowego z reportażu. Ponadto jeśli sprawa niezostanie umorzona na twoją korzyść, sprawą skierujesz do RPO, wystosujesz skargę do wojewody na nielegalne działania Straży Miejskiej a ponadto podejmiesz wiele innych działań włącznie ze skierowaniem sprawy do UOKiK a także o złożeniu do prokuratury doniesienia o możliwym popełnieniu przez nich przestępstwa! Wiesz mi, że takie pisma mają wielką moc!!! Wiem to na podstawie własnych doświadczeń z PK. Nawet prokuratora nieźle potrafiłem przywołać do porządku, do tego stopnia, że dostał odgórny zakaz wypowiadania się dla mediów! A jak wciął się solidnie do roboty, to aż ja sam jestem w szoku!

Pytanie od mieszkańca ukaranego podobnie do twojego przypadku:

Witam Serdecznie mam pytanie w sumie to dwa . 1 Jestem już po przejściach ze strażą miejską dostałem fotkę tylu samochodu oczywiście wstawiłem się wyjaśniłem sprawę że nie jestem w stanie podać kierującego pojazdem ponieważ z przyczyn oczywistych nie pamiętam kto miesiąc temu prowadził samochód podałem listę osób korzystających z samochodu osoby te były wezwane oczywiście potwierdziły ze regularnie jeżdżą tyle ze nie wiedza kto w tedy ponowne wezwanie na straż tylko ze już z paragrafy 97 za nie ujawnienie kierującego 400 pln chcieli mi dać wiec tłumacze pani grzecznie ze nie przyjmuje mandat ponieważ jestem domniemanym sprawca i podałem listę osób wiec nie rozumie wezwania z tego paragrafu o nie wskazanie pani mówi ze to nie jest wskazanie bo oni się nie przyznali i dalej ze 400 ja ze nie dziękuje ale kasę zatrzymam wiec ona sprawa do sadu . Pytanie czy jest szansa na umorzenie przecież podałem listę osób to ze sama rodzina nie ma znaczenia obcym auta nie daje u nas jest tak ze które pierwsze z brzegu tym się jedzie. Teraz 2 Ojcu przeszło wezwanie ze zdjęciem tylu to samo co mi procedurę już znamy nie widać sprawcy tylko pytanie jest takie fotka zrobiona we wrześniu 18 ujawnienie 16 października a list przyszedł z tego samego miasta po 2 miesiącach bo 3 dni temu czy taki stan rzeczy jest normalny ?

Odpowiedź eksperta:

1) Myślę, że sąd powinien umorzyć ewentualne wszczęte postępowanie, gdyż wykazał się Pan najlepszymi chęciami i wskazał osoby, które korzystają z Pana pojazdu. Natomiast żadna ustawa nie zobowiązuje Pan aby pamiętał Pan kto w danym dniu jechał, a w dodatku jeszcze weryfikował kto popełnił wykroczenie. Te czynności należą do policji. Po prostu muszą wskazać osobę która wówczas prowadziła pojazd. To, że wskazane przez Pana osoby nie przyznały się nie może Pana obciążać. Być może również nie pamiętają kiedy prowadziły pojazd, w który dzień. Po prostu policja nie może Pana zmuszać do tego aby Pan brał na siebie winę skoro nie ma Pan takiej pewności, aby Pan wówczas prowadził pojazd i dopuścił się wykroczenia drogowego. Policja powinna wykonać bardziej dokładne zdjęcia, a jeśli nie potrafi tego uczynić lub nie chce to powinna umorzyć sprawę. Polecam napisanie skargi do komendanta owej policji na owych funkcjonariuszy, że stosuję wobec Pana bezprawne czynności w sytuacji gdy Pan wywiązał się w wezwania i wskazał kierowców, a jak nie pomoże to pisać skargę stopniowo coraz wyżej do przełożonych. Po przesłaniu wniosku o ukaranie zgodnie z 59 § 2 k.p.s.w. prezes sądu w razie stwierdzenia okoliczności wyłączających postępowanie lub wskazanych w art. 61 § 1 – orzekając jednoosobowo, odmawia wszczęcia postępowania lub jeśli oceni inaczej wyda zarządzenie o wszczęciu postępowania i skieruje sprawą na rozprawą. W terminie 7 dni od daty ogłoszenia wyroku na podstawie art. 82 § 1 k.p.s.w. w zw. art. 422 k.p.k. składa się wniosek na piśmie przez dziennik podawczy sądu za zwrotnym potwierdzeniem na kserokopii o sporządzenie i doręczenie wyroku na piśmie wraz z uzasadnieniem. Zgodnie z art. 105 § 1 k.p.s.w. apelację wnosi się na piśmie w terminie 7 dni od daty otrzymania wyroku wraz z uzasadnieniem. Przed sądem I instancji należy tak jak tutaj Pan pisze szczegółowo wyjaśniać, że domownicy korzystają z dowolnego, pierwszego wolnego pojazdu, a Pan nie jest w stanie sprawdzać i pamiętać kto kiedy jakim samochodem jechał. Sprawa w sądzie wcale nie oznacza gorszą sytuację- nawet w przypadku przegranej- niż ukaranie mandatem, a wręcz przeciwnie sytuacje czasami jest korzystniejsza gdy kogoś nie stać na drogie mandaty. Sąd tak jak policja nie jest związany taryfikatorem grzywien tj. tabelami zawartymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dn. 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (Dz. U. Nr 208, poz. 2023), a jedynie przepisami k.w.. Zgodnie z art. 24 k.w. grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5 000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej. Jeżeli za wykroczenie popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej wymierzono karę aresztu, orzeka się obok tej kary również grzywnę, chyba że orzeczenie grzywny nie byłoby celowe. Wymierzając grzywnę, bierze się pod uwagę dochody sprawcy, jego warunki osobiste i rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe. Ponadto koszty sądowe są często niewielkie lub podlegają umorzeniu w zależności od sytuacji materialnej obwinionego. Ponadto wyrok o ukaraniu karą grzywny nie podlega wpisaniu do krajowego rejestru sądowego, a tylko takiemu wpisowi zgodnie z art. 1 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym (tekst. jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 292 ze zm.) polega prawomocne skazanie za wykroczenia na karę aresztu;

2) Policja może wystawiać mandat lub od razu sprawę skierować do sądu. Wobec tego aby wystawić mandat policja ma 30 dni od wywołania zdjęć na jego wystawienie. Po tym terminie może już tylko skierować sprawę do sądu. Wobec tego to policja bierze na siebie odpowiedzialność za procedowanie w sprawie. Może podejmować czynności wyjaśniające aż do czasu przedawnienia czynu o wykroczenie. Zgodnie z art. 45 § 1 k.w. karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu. Przy czym zgodnie z art. 59 § 2 k.p.s.w. wszczęcie postępowanie następuje z chwilą wydania przez prezesa sądu zarządzenia. Jeżeli wniosek o ukaranie odpowiada warunkom formalnym, prezes sądu, wszczynając postępowanie zarządzeniem, kieruje sprawę do rozpoznania na rozprawie lub na posiedzeniu albo – w razie stwierdzenia okoliczności wyłączających postępowanie lub wskazanych w art. 61 § 1 – orzekając jednoosobowo, odmawia wszczęcia postępowania. Na postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania służy zażalenie osobie, która złożyła zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia, ujawnionemu pokrzywdzonemu oraz organowi, który wniósł wniosek o ukaranie.

pain - 2013-01-03, 08:21

Jako że jest już 2013 to trzeba popracować nad budżetem :D
Jeżdżę trasą Kraków-Częstochowa (przez Olkusz) już 2 lata, a pierwszy raz widzę taki zmożony ruch policji:
-wszystkie pomalowane na żółto fotoradary załadowane na tym odcinku (zazwyczaj max były 1-2)
-ładnie schowane 2 patrole, w których jeden pan suszył a drugi oglądał wszystko przez lornetkę (kiedyś w godzinach szczytu spotykałem max 1 patrol, zazwyczaj na pięćdziesiątkach koło Dąbrowy)
-nowy chyba radiowóz nieoznakowany w akcji koło Olkusza
-plus jeszcze mały pikuś czyli straż gminna w Wanatach z swoim pajączkiem
-a i na koniec tej podróży wita nas nieoznakowany ford focus combi ITD, na wlocie do Częstochowy, który grzecznie stoi na poboczu (Chyba Częstochowa ma 2 te radiowozy, bo ostatnio widziałem zwykłego sedana focusa na warszawskich blachach, a teraz combi).

Więc ten rok zapowiada się im pracowicie, a my musimy uważać na różne niejasności na drogach, typu nie zapominajmy, jechać te czasem 40 KM/H jak ujrzymy takie ograniczenie pod znakiem E-17a (nazwa miejscowości), dopóki nie przekroczymy znak E-18a (koniec miejscowości). Bo tak golą w najsłynniejszych gminach i nie tylko.

Administrator - 2013-01-03, 12:17


Nazhir - 2013-01-03, 15:09

a propos policji i ich działań...

sobota, przed sylwestrem - zatrzymują kobietę obłożoną siatkami, która przechodziła 10 metrów obok przejścia (od Tęczy w stronę placu Legionów), wzbudzając śmiech przechodnów. Pewnie biedna kobieta dostała ze 100 pln mandatu

piątek przed sylwestrem - dostawczak blokuje przejście dla pieszych obok Chałupkowej - brak reakcji ze strony policji

jakieś 3 lata temu, około 1-szej w nocy - patrol policji chowa się w krzakach przed bandą młodzieńców demolujących znaku, miałem 'zaszczyt' ich mijać :D

wakacje 2012, centrum Wielunia - prowadząc wózek z rocznym dzieckiem zostaje napadnięty przez roznegliżowanego, pijanego chłystka. Na moją prośbę interweniuje policja. Najpierw przegania świadka, potem przesłuchuje mnie w sposób, jakbym to ja kogoś napadł, a następnie puszczają wolno chłystka, a mi udzielają rady, żebym poszedł w drugą stronę, żeby go nie prowokować...

i jak tu szanować naszą policję? Oni raczej są poborcami myta za życie w tym kraju niż stróżami prawa...

hajen - 2013-01-03, 15:17

To nie temat o tym, jak zachowuje się wieluńska policja. Ale spójrz na swoje podejście. Z jednej strony uważasz, że zatrzymują "Bogu ducha winną kobietę" a potem się denerwujesz, że nie reagują na dostawczaka. To jak z tym jest. Mają reagować czy nie?
Nazhir - 2013-01-03, 15:53

jakie denerwuje? Już się uodporniłem :D działania każdej tzw. służby (SM, 'policja', ITD) jest ukierunkowane na złupienie ludzi jak najmniejszym kosztem. Dlatego tzw. policjanci, czy strażnicy miejscy z taką ochotą łapią mało problematycznych ludzi (np. starsza pani przechodząca przez jezdnię), tudzież chwytają się łatwych sposobów złupienia kierowców (fotoradary).
Natomiast, gdy chodzi o realne poprawienie bezpieczeństwa (chociażby ten dostawczak, ale również np. kwestia usunięcia niepotrzebnych znaków, wytyczenie przejść dla pieszych, ustawienie progów zwalniających, żeby ludzie nie jeździli po osiedlowych uliczkach z prędkością 60-70kph), to niestety, raz, że nie przynosi to dochodu, a dwa, że trzeba włączyć myślenie i wsłuchać się w problemy mieszkańców, a to już za wiele...

do kolekcji 'osiągnięć' tzw. policji, czy SM należy także dodać wystawianie mandatów za jazdę chodnikiem dla rowerzystów przy ulicy Głowackiego :sad:

hajen - 2013-01-03, 15:58

Jak się tak upierasz, to moim zdaniem ten dostawczak żadnego zagrożenia nie stworzył w przeciwieństwie do tej biednej staruszki.
Roj - 2013-01-03, 16:05

hajen napisał/a:
Jak się tak upierasz, to moim zdaniem ten dostawczak żadnego zagrożenia nie stworzył w przeciwieństwie do tej biednej staruszki.



Ale złamał przepis , zgadza się ? :?

Nazhir - 2013-01-03, 21:40

uwierz mi, że ta 'staruszka' (choć aż tak stara nie była :wink: ), zagrożenia żadnego nie stworzyła. Po prostu przeszła jak setki osób tamtędy. Swoją drogą, dlaczego nie postawią wokół centrum ograniczenia prędkości do 15-20kph, a ścisłego centrum nie utworzą strefą, gdzie zawsze pieszy będzie miał pierwszeństwo, plus fotoradary monitorujące przestrzeganie tych przepisów? Nie zrobią, bo to się NIE OPŁACA, mimo, że logiczne uzasadnienie jest.


Osiągnięcie nieoznakowanego Passata z dzisiaj - ujawnienie wykroczenia matki chorego dziecka (prawdopodobnie przewożone bez fotelika, no bo cóż by innego, ewentualnie pasy) na parkingu przed dr Kulą. Wspaniały sukces wieluńskiej policji w obliczu panującej epidemii grypy wśród małych dzieci.

monikzy - 2013-01-03, 22:35

Bardzo często ustawiają się koło tęczy i łapią jak ktoś nie na pasach przechodzi.
Ferbik - 2013-01-03, 22:38

monikzy napisał/a:
Bardzo często ustawiają się koło tęczy i łapią jak ktoś nie na pasach przechodzi.

I słusznie. Mnie strasznie w&*^*^&$wia, jak mimo, że przepuszczam pieszych na przejściu muszę uważać, żeby takiej świętej krowy wybiegającej prosto z auta do rossmanna nie rozjechać...

Administrator - 2013-01-03, 22:40

hajen napisał/a:
Jak się tak upierasz, to moim zdaniem ten dostawczak żadnego zagrożenia nie stworzył w przeciwieństwie do tej biednej staruszki.


Czy Ty myślisz? A gdyby po tych pasach chciała przejechać osoba niepełnosprawna na wózku, albo matka z dzieckiem w wózku?

Staruszka stworzyła zagrożenie, ale dla samej siebie, a nie dla innych.

hajen - 2013-01-03, 23:48

Administrator, osoba niepełnosprawna na wózku, albo matka z dzieckiem napotkała by na przeszkodę, niedogodność. Maksymalnie mogliby sobie guza nabić o drzwi. Nie uważam, że jest to normalne i kierowca dostawczaka powinien dostać mandat, ale babka stworzyła większe zagrożenie nie przechodząc na pasach.

W Warszawie też zdarzają się barany, co przechodzą w niewyznaczonych miejscach, święte krowy. Kierowca który spróbuje uniknąć uderzenia w takiego głąba może wpaść w poślizg i wjechać np. w podtęczowy przystanek.

To ogromna różnica.

Nazhir - 2013-01-04, 10:37

akurat na dostawczaka zwróciłem uwagę, bo jechałem z dzieckiem w wózku. Zamiast specjalnie zrobionym zjazdem, musiałem zjeżdżać przez wielki krawężnik. Nawet nie myślę, co by musiała zrobić osoba niepełnosprawna na wózku...

Cytat:
W Warszawie też zdarzają się barany, co przechodzą w niewyznaczonych miejscach, święte krowy. Kierowca który spróbuje uniknąć uderzenia w takiego głąba może wpaść w poślizg i wjechać np. w podtęczowy przystanek.


ty tak poważnie, czy się zgrywasz? :sad: Jak można wpaść w poślizg w centrum miasta, gdzie w godzinach szczytu bezpieczna prędkość to granice 20-30kph?

Kolejna perełka (akurat historia zasłyszana, ale z wiarygodnego źródła) - kobieta parkuje obok Bożego Ciała i idzie najkrótszą drogą do biblioteki... dostała mandat 50pln za przechodzenie poza przejściem dla pieszych :lol:

Z czym Wam kojarzy się tzw. policjant, strażnik miejski? Ze słowami: odwaga, pomoc, czy też słowami: mandat, fotoradar...

Skorupa - 2013-01-04, 10:54

Nazhir napisał/a:
Jak można wpaść w poślizg w centrum miasta, gdzie w godzinach szczytu bezpieczna prędkość to granice 20-30kph?


Można wiedzieć gdzie kupiłeś prawo jazdy?

Ferbik - 2013-01-04, 11:03

Nazhir no i co to za jednostka prędkości, te kph?
kezman - 2013-01-04, 11:24

Kilometers per Hour :razz:
Ferbik - 2013-01-04, 11:51

kezman, nie widzę tam km, ale nie zaśmiecajmy już tematu.
Administrator - 2013-01-04, 12:49

http://en.wikipedia.org/wiki/KPH
Ferbik - 2013-01-04, 13:34

Administrator, ja Cię proszę! Przecież jest napisane, że "may refer to" :DDDD

[edit]
Owszem, ale to jak najbardziej używany skrót:
http://www.dutchnews.nl/n...100_kph_spe.php
http://www.japantoday.com...corded-in-tokyo
Administrator

Nazhir - 2013-01-04, 14:00

Ferbik napisał/a:
Nazhir no i co to za jednostka prędkości, te kph?
pradawna jednostka prędkości, w naszych szerokościach geograficznych jako km/h :D

Cytat:
Można wiedzieć gdzie kupiłeś prawo jazdy?
nie bardzo rozumiem.

Zresztą, temat skręca w stronę wycieczek osobistych... ale jako nowy forumowicz biorę to na klatę, takie są prawidła internetu :D

pozdrawiam :)

Administrator - 2013-01-09, 12:11

Samochody ITD łamią przepisy:
http://moto.onet.pl/16745...kul.html?node=2

hajen - 2013-01-09, 12:24

Szum zrobił się po tym:
http://forum.norcom.pl/vi...e0d48bfc6b62bc8

Pozostaje pytanie - czy mandat nałożony w skutek złamania prawa jest ważny?

Administrator - 2013-01-09, 12:32

Ale państwo i jego służby mają w d.... prawo. Prawo jest dla frajerów, którym jeszcze można wmówić że to dla ich dobra :D

Jakiś kierowca TIRa powinien wjechać w taki samochód po wykonaniu zdjęcia i stwierdzić że go oślepiło.

Ja akurat widziałem samochód ITD robiący zdjęcia za pomocą zewnętrznej lampy stojącej na dachu, ale żeby było zabawniej to samochód stał na ścieżce rowerowej :mrgreen: Zimą może faktycznie nikt nią nie jeździ, ale to nie zmienia faktu iż nie jest to zgodne z prawem.

hajen - 2013-01-09, 13:01

Swoją drogą, fajnie na onecie napisali
Cytat:
Urządzenia rejestrują prędkość zarówno podczas jazdy, jak i postoju.

Można to interpretować tak, że zdjęcia aut "jadących" z zawrotną prędkością 0km/h również zasilą bazę danych ITD :D

Nazhir - 2013-01-10, 10:39

Administrator napisał/a:
Ale państwo i jego służby mają w d.... prawo. Prawo jest dla frajerów, którym jeszcze można wmówić że to dla ich dobra :D
zgadza się

mało kto wie, że pomiary dokonywane radarem Iskra robione są nieprawidłowo. W instrukcji napisane jest, że kąt pomiaru MUSI wynosić 0 stopnie (czyli mówiąc prostym językiem, policjant z suszarką MUSI stać na wprost jadącego pojazdu). Tymczasem policja zawsze stoi na poboczu (w krzakach :D ), więc pomiar dokonywany jest pod kątem, a więc niezgodnie z instrukcją użytkowania.

Dalej - niepewność pomiarowa przy kącie 0 stopni dla tych radarów wynosi +/- 3 km/h, co oznacza, że gdy suszarka wskazuje 81kph, to równie dobrze mogłeś jechać 78kph (niższe widełki), jak i 84kph. Policjant zawsze wpisuje mandat z prędkości wskazywanej przez suszarkę (traktuje tą wartość jako świętość). Gdy kąt rośnie, rośnie i niepewność pomiarowa, i to sporo, dlatego producent nie dopuścił innego kątu pomiaru niż 0 stopni. Ale nasza policja jest ponad wszystko i instrukcje ma gdzieś, a poza tym, rzekomo mierząc pod kątem i tak radar zawyża (spotkałem się z taką wersją, co jest bzdurą, bo niepewność (błąd) pomiaru może oszacować tylko producent i to są zwykle widełki (+/-)).
Dodatkowo sprecyzowana, jaka jest maksymalna odległość na strzał (250m), temperatura powietrza (nigdy nie sprawdzają i nie protokołują, ile wynosi temp. w momencie pomiaru) i tak dalej, i tak dalej.

Jeśli nas złapią na suszarkę, policjant ma obowiązek okazać na żądanie:
- wyciąg z instrukcji (może być ksero)
- aktualne świadectwo legalizacji radaru, którym mierzył

jeśli nie ma któregokolwiek (albo: zapomniałem, ale jest na komendzie :mrgreen: ), należy grzecznie odmówić przyjęcia mandatu i pojechać dalej.

tutaj więcej, jakby ktoś miał ochotę poczytać:
http://www.wojdas.24x7.pl/radar.html

hajen - 2013-01-10, 15:31

Wiadomo czyja to wina, że straż, policja i ITD zabierają się za mierzenie prędkości:
https://www.youtube.com/w...&v=KckjYVki0-s#!

Ferbik - 2013-01-10, 15:39

hajen, widziałem to. Nie ufaj rudym i łysym: rudy jest wredny a łysy mógł być rudy :lol:
Zakłamany lisek...

Maciej - 2013-01-10, 21:59

Zostaną tylko ciężarówki :D

Cytat:
Nadmierna prędkość to główna przyczyna wypadków drogowych. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przyjęła właśnie projekt Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2013–2020. Za rażące naruszenie dozwolonej prędkości będziemy mogli stracić prawo jazdy.



link :http://www.trans.info/message/view/20197/jezdzisz_szybko__licencje_mozesz_stracic_jeszcze_szybciej.html

torrent2 - 2013-03-28, 17:49

Takie radiowozy kupuje Polska Policja:

http://www.youtube.com/watch?v=OGJ67fQUvBA

A to komentarz forumowicza hackerhyy:


„POLICJA KUPUJE PORSCHE
BO KIJANKI SĄ JUŻ GORSZE
POLAK PYTA CO SIĘ DZIEJE ?
W RZĄDZIE SAME SĄ ZŁODZIEJE !
NOWY FOTORADAR STOI
POLSKA SPRZĘTEM SIĘ TYM ZBROI
PREMIER TUSK SIĘ DZISIAJ ŚMIEJE
NA KIEROWCÓW MANDAT SIEJE
NIE MASZ KASY ? WNIOSEK KRÓTKI
(słowo wymoderowano) DO ROBÓTKI”


Znowu niejaki Siadula napisał: „To nie są radiowozy!!!!!!!!!!!! Są to wersje demonstracyjne na poznańskie Motor Show”


Czy faktycznie nie są to radiowozy?

dusiu - 2013-03-28, 18:29

To nie są samochody policyjne. W Poznaniu w weekend jest impreza promocyjna PORSCHE i zostały tak oklejone na potrzeby pokazu;)

Spokojnie, nadal będzie można uciekać...;)

torrent2 - 2013-03-28, 19:37

Cytat:
To nie są samochody policyjne. W Poznaniu w weekend jest impreza promocyjna PORSCHE i zostały tak oklejone na potrzeby pokazu;)

Spoko! Jednakże od kiedy można poruszać się drogami publicznymi samochodami oznakowanymi jako Policja a nienależącymi do Policji. Podszywanie się pod Policję jest nielegalne!

kitor - 2013-03-28, 21:05

Wydaje mi się że organizatorzy tego typu pokazu dbają o stosowne pozwolenia... a może nawet policjanci prowadzili. W końcu, każdy by się pewnie zgodził robić za kierowcę takiego auta :P

Nie znasz szczegółów sprawy, nie oceniaj.

red - 2013-03-28, 22:49

torrent2 napisał/a:
Podszywanie się pod Policję jest nielegalne!
Wykryłeś złamanie prawa - obowiązkiem twoim jest jego zgłoszenie!
:D

torrent2 - 2013-03-29, 05:15

kitor napisał/a:
Wydaje mi się że organizatorzy tego typu pokazu dbają o stosowne pozwolenia... a może nawet policjanci prowadzili. W końcu, każdy by się pewnie zgodził robić za kierowcę takiego auta

Nie znasz szczegółów sprawy, nie oceniaj.



Chyba masz rację! Faktycznie firma Porsche nie pozwoliłaby sobie na taki błąd. Za szybko wyciągnąłem wnioski.

Jaro - 2013-04-01, 17:11

dusiu napisał/a:
To nie są samochody policyjne. W Poznaniu w weekend jest impreza promocyjna PORSCHE i zostały tak oklejone na potrzeby pokazu;)

Spokojnie, nadal będzie można uciekać...;)



To jednak samochody policyjne. Właśnie w teleexspressie podali informację, że poznańska policja zakupiła dwie 911-stki, które będą patrolować trasę A2. :wink:

Ale to chyba Prima aprilisowy żart. :D

ourson - 2013-04-01, 17:14

Jaro, zdecydowanie - żart który został spalony kilka dni przed prima aprilisem ;-) Ale Policja tego nie dostrzegła i dziś umieściła to info na swoich stronach...
Jaro - 2013-04-01, 17:21

ourson napisał/a:
Jaro, zdecydowanie - żart który został spalony kilka dni przed prima aprilisem


Aczkolwiek mam wątpliwości - http://epoznan.pl/news-ne...anskiej_policji


...?

ourson napisał/a:
Ale Policja tego nie dostrzegła i dziś umieściła to info na swoich stronach...


Podaj źródło informacji, bo nie mogę znaleźć?

torrent2 - 2013-04-01, 17:21

Dwa najnowsze modele Porsche trafiły do poznańskiej drogówki. Od kwietnia będą siały postrach wśród piratów drogowych. Oznakowane w barwy Policji auta będą patrolować autostradę, drogi ekspresowe i drogi krajowe. To pierwsze tej marki auta w polskiej policji. Poznańska policja otrzymała pieniądze na ich zakup z Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (European Transport Safety Council ETSC).

http://www.wielkopolska.p...anskiej-policji

torrent2 - 2013-04-01, 17:31

Polskie Tablice Rejestracyjne


HPU A461 - Opel Astra II (U007) - PO
HPU A773 - Fiat Seicento (U973) - PWR
HPU C041 - Fiat Stilo (U049) - PO
HPU C124 - Fiat Stilo SW (U132) - PO
HPU C145 - Skoda Octavia (U154) - PO
HPU C301 - Kia Cee'd (UU015) - PO
HPU C308 - Kia Cee'd SW (U189) - PO
HPU C384 - nieoznakowany renault Trafic
HPU C425 - Fiat Ducato 2007 (UU016) - PO
HPU C474 - nieoznakowany, srebrny Fiat Ducato - PO
HPU C485 - Kia Cee'd SW (U088) - PO
HPU 05UC - Honda CBF 1000A - PO
HPU 08UC - Honda CBF 1000A - PO


Tak więc Prima aprilisowy żart


http://www.wptr.pl/index....&k=95&temat=414

ourson - 2013-04-01, 17:44

Jaro napisał/a:
Podaj źródło informacji, bo nie mogę znaleźć?


http://www.wielkopolska.policja.gov.pl/

sprawdzaj szybko - jutro już pewnie nie będzie ;-)

Jaro - 2013-04-02, 08:59

A jednak żart: :)

Cytat:

KWP – Porsche w Poznańskiej Policji? Prima aprilis!

Informacja o dwóch najnowszych modelach Porsche, które trafiły do poznańskiej drogówki to prima aprilisowy żart. Nieformalne przecieki i przypadkowe zdjęcia samochodów rozgrzały na kilka dni internet do czerwoności. Przygotowanie i zrealizowanie tego pomysłu było możliwe dzięki redakcji i dziennikarzom jednego z motoryzacyjnych portali internetowych.


Od kilku dni w Poznaniu, a potem w całym kraju rozeszła się wiadomość, że poznańska Policja kupiła dwa supernowoczesne radiowozy marki Porsche 911 Carrera S i Porsche Cayman. Błyskawicznie w internecie rozprzestrzeniły się zdjęcia i filmy nagrane przez internautów. Samochody tej marki zawsze budzą zainteresowanie ale Porsche w barwach Policji to emocje na najwyższym poziomie.

Oba samochody po sesji zdjęciowej tylko na moment pojawiły się na ulicach miasta i nie uszło to uwadze wielu kierowców. Słusznie niektórzy podejrzewali szykujący się podstęp. Obserwujący nietypowe auta zwrócili uwagę na cywilne tablice rejestracyjne i brak numerów taktycznych na bokach.

Tym, którzy dali się wkręcić w wielkanocny prima aprilisowy żart należą się przeprosiny. Wszystkim, którzy z entuzjazmem przyjęli tę wiadomość dziękujemy. Może kiedyś na drogach pojawią się takie super auta siejące postrach wśród piratów drogowych.


Źródło

torrent2 - 2013-09-17, 14:01

Ciekawy reportaż na temat policyjnego radaru ISKRA.
Samochód stoi, ale radar pokazuje, że jedzie!?

http://www.tvn24.pl/wideo...zie,889558.html

Jaro - 2013-09-27, 21:34

torrent2 napisał/a:
Ciekawy reportaż na temat policyjnego radaru ISKRA.
Samochód stoi, ale radar pokazuje, że jedzie!?


Cytat:


Radary ISKRA-1 użytkowane zgodnie z prawem

Nie ma żadnych okoliczności do wycofywania z użytkowania posiadanych przez Policję radarowych mierników prędkości typu Iskra-1. Wszystkie są użytkowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Polska Policja dysponuje 480 urządzeniami pomiarowymi typu ISKRA-1 Urządzenia te, zgodnie z wymogami prawnymi, zanim zostały zakupione musiały uzyskać potwierdzenie, że zostały wprowadzone do obrotu i użytkowania zgodnie z obowiązującymi na terenie RP przepisami w zakresie prawa metrologicznego:
1) ustawy z dnia 11 maja 2001 r. (z późn. zm.) Prawo o miarach;
2) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 13, z późn. zm.) w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej kontroli;
3) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008 r. (Dz. U. Nr 5, poz. 29, z późn. zm.) w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych;
4) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. Nr 225, poz. 1663 - zastąpiło rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2004 r.).

Przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym (radarowe, laserowe, prędkościomierze kontrolne) podlegają prawnej kontroli metrologicznej obejmującej zatwierdzenie typu i legalizację pierwotną oraz legalizację ponowną (§ 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r.).

Stosowane przez Policję wszystkie przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, w tym również radarowe mierniki prędkości posiadają ważne decyzje zatwierdzenia typu wydane w drodze decyzji administracyjnej przez Prezesa Głównego Urzędu Miar oraz aktualne świadectwa legalizacji (pierwotnej lub ponownej) wydawane na okres do 13 miesięcy przez Dyrektorów Okręgowych Urzędów Miar, potwierdzające, że przyrządy spełniają wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych.

Jedynym właściwym organem do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w zakresie poprawności wprowadzenia do obrotu i użytkowania przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej, w tym również ręcznych radarowych przyrządów do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, jest Prezes Głównego Urzędu Miar, który jest wydawcą decyzji zatwierdzenia typu przedmiotowych przyrządów pomiarowych.
Radary ISKRA-1 użytkowane zgodnie z prawem

Zgodnie z polskim prawem, jedynie Prezes Głównego Urzędu Miar,mógłby cofnąć zatwierdzenie typu, jeżeli przyrządy pomiarowe, wykonane zgodnie z zatwierdzonym typem, posiadałyby wady utrudniające ich zamierzone użytkowanie. Prezes może cofnąć zatwierdzenie typu w przypadku stwierdzenia, że przyrządy pomiarowe wprowadzone do obrotu lub użytkowania są niezgodne z zatwierdzonym typem lub nie spełniają wymagań lub ograniczenia, określone w decyzji zatwierdzenia typu, nie są przestrzegane.

Do dnia dzisiejszego do Policji nie wpłynęła informacja o podjęciu przez Prezesa Głównego Urzędu Miar decyzji o cofnięciu zatwierdzenia typu przedmiotowego urządzenia.

Do rzekomo błędnych wskazań pomiaru prędkości może dojść wyłącznie w sytuacji, kiedy są one użytkowane niezgodnie z instrukcją obsługi. Okazuje się, że to właśnie znajomość instrukcji obsługi urządzenia do pomiaru prędkości oraz odpowiednie przeszkolenie użytkowników końcowych w tym zakresie jest podstawowym i niezbędnym warunkiem do właściwego użytkowania i dokonywania prawidłowych pomiarów prędkości pojazdów czy też weryfikowania otrzymanych wyników.

Brak wystarczającej wiedzy i niski poziom wyszkolenia użytkowników końcowych jest kluczowym elementem i powodem ciągłych spekulacji medialnych, sugerujących niezgodne z prawem działania Policji w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Aby wyeliminować ewentualną możliwość użytkowania, niezgodnego z instrukcją, wprowadzone zostaną dodatkowe szkolenia policjantów z obsługi tych mierników.

Na wyposażeniu Policji, oprócz Iskier-1 wykorzystywane są również inne radarowe mierniki prędkości (około tysiąc sztuk). One także użytkowane są tych samych zasadach co Iskry-1 czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami. Gdyby – hipotetycznie – wątpliwości co do stosowania Iskier-1 mogły być zasadne - to rodziły by się pytania o legalność dalszego użytkowania także i tych urządzeń.

Jednocześnie, w celu utrzymania standaryzacji i jakości wprowadzanych na wyposażenie Policji urządzeń do pomiaru prędkości, oraz kontroli nad przestrzeganiem wymogów wynikających z prawa metrologicznego, rozważany jest powrót do zakupów centralnych mierników prędkości.

Źródło: KPP w Wieluniu za KGP



Cóż, można się było spodziewać takiego rezultatu...

mike - 2013-09-28, 09:40

"Do dnia dzisiejszego do Policji nie wpłynęła informacja o podjęciu przez Prezesa Głównego Urzędu Miar decyzji o cofnięciu zatwierdzenia typu przedmiotowego urządzenia."

Czekamy na postepowanie prokuratury w tej sprawie... brak brak identyfikacji pojazdu przez suszarki jest niezgodna z ustawą zasadzniczą a więc suszarki, które nie robią zdjęć nie powinny być użytkowane...Policja sie przed tym broni bo to uniemożliwi im oszukiwanie kierowców a jednocześnie da możliwość lepszej obrony w sądach kierowcom :wink:

paewl - 2013-09-28, 17:37

"Suszarki", które dopuszczono do użytku na polskich drogach zostały zalegalizowane na podstawie badań dotyczących innego urządzenia - wyposażonego w kamerę. To może oznaczać, że radary te są nielegalne, a dokonywane za ich pomocą pomiary nie mogą być dowodem na przekroczenie prędkości.

http://www.tvn24.pl/wiado...rki,357972.html

mike - 2013-09-30, 09:26

najwięcej winy ponosi Policja bo to ona jest użytkownikiem tego sprzętu i powinna zgłaszać gdy on nie działa prawidłowo lub działa niezgodnie z prawem - ale jak widać oszukiwanie kierowców jest w jej interesie
http://wiadomosci.gazeta....html#BoxWiadTxt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group