| 
				
					| 
							
								|  | Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia 
 |  |  Komputery / Internet / Linki / Nowe technologie - Programowanie Obiektowe Java
 
 adekadrian - 2013-04-06, 14:05
 Temat postu: Programowanie Obiektowe Java
 Witam potrzebuję pomocy w napisaniu programu w Javie w Eclipse
 Konkretnie chodzi o to zadanie,przyjmę każdą pomoc,z góry dzięki
 treść:
 
 Napisać
 program obiektowy
 , który będzie posiadał klasę, odwracającą tablicę. Odwracanie tablicy, jest to zamiana ele-
 mentów tablicy miejscami: pierwszy element z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd.
 By rozwiązać zadanie należy opisać klasę, która:
 1. Będzie zawierała atrybuty (prywatne):
 - tablica oryginalna (powinna mieć ustawiony atrybut
 final
 )
 - tablica odwrócona
 2. Będzie posiadała kanstruktor, w którym będzie przekazywało się tablicę do klasy (jako tablicę oryginalną).
 3. Będzie posiadała metody:
 - pozwalające na odczytanie tablicy oryginalnej oraz odwróconej,
 - metodę (prywatną) odwracającą tablicę.
 
 
 Posługując się powyższą klasą należy wygenerować tablicę 20 elementów liczb losowych (liczby całkowite z przedziału od 0 do
 10). Tablicę przekazać do klasy odwracającej. Korzystając z metod klasy, wyświetlić na ekranie elementy tablicy oryginalnej
 oraz tablicy odwróconej
 hajen - 2013-04-07, 01:32
 
 No i z czym masz problem? Konkretnie.
 nullOne - 2013-04-08, 22:14
 
 jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe
 Wielki Szu - 2013-04-08, 23:53
 
 
  	  | nullOne napisał/a: |  	  | jak to w czym, standardowy problem ma: "Proszę zróbcie mi zadanie". Nie ma żadnego kodu załączonego więc pewnie nawet nie zaczął sam tego robić, tylko czeka na gotowe | 
 
 no baa, oczywista oczywistość
   
 do autora: zacznij sam, jak będziesz miał problem z czymś, to wklej fragment kodu, a tutaj na pewno pomożemy.
 ourson - 2013-04-09, 05:48
 
 oj, zacznij sam zacznij sam...
 
 przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...
 
 w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...
 
 niestety przy javie mamusia wymiękła...
 adekadrian - 2013-04-09, 19:12
 
 
  	  | ourson napisał/a: |  	  | oj, zacznij sam zacznij sam... 
 przecież dla Was to chwilka, a on się będzie musiał męczyć bidulinka...
 
 w szkole mamusia wszystkie zadania domowe robiła- fakt zarwała kilka nocy przypominając sobie co trudniejsze zagadnienia z fizyki, ale przecież ci nieludzcy nauczyciele tyle zadawali ze to niemożliwe żeby dziecko samo mogło tyle zrobić...
 
 niestety przy javie mamusia wymiękła...
 | 
 
 Haha,nawet zabawny post,wnoszący Nic do tematu. Już sobie poradziłem,także można zamknąć.
 paewl - 2013-04-09, 20:36
 
 A czy ktoś może zamieścić albo przesłać na priv kod/część kodu żebym mógł zobaczyć z czym to się je
  tak z czystej ciekawości Tomek - 2013-04-14, 21:10
 
 Od razu zaznaczam, nigdy nie pisałem nic w javie - przed chwilką się nauczyłem. Na kolanie napisałem szybciutko, może nie być zgodnie z konwencją i zasadami stylistyczno-składniowymi.
 
 
 Klasa tablica:
 
 
  	  | Kod: |  	  | package Tablica;
 
 public class Tablica {
 
 private final int[] oryginalnatablica; //definicja właściwości tablicy z oryginalnymi wartościami. Zgodnie z życzeniem "final", czyli niemożliwa do przesłonięcia przy dziedziczeniu
 private int[] odwroconatablica; //definicja tablicy z odwróconymi wartościami
 
 public Tablica(int[] tab) //constructor, wywołuje metodę odwracającą tablicę.
 {
 oryginalnatablica = tab;  //przypisanie właściwości "oryginalnatablica", tablicy z parametru constructora
 this.odwrocTablice();
 }
 
 private void odwrocTablice()
 {
 this.odwroconatablica = new int[this.oryginalnatablica.length];
 for (int i = 0; i < this.oryginalnatablica.length; i++)
 {
 this.odwroconatablica[this.odwroconatablica.length - i - 1] = this.oryginalnatablica[i];
 }
 }
 
 public int[] czytajOryginalnaTablice()
 {
 return this.oryginalnatablica;
 }
 
 public int[] czytajOdwroconaTablice()
 {
 return this.odwroconatablica;
 }
 
 }
 
 
 | 
 
 
 Główna klasa programu:
 
  	  | Kod: |  	  | package Tablica;
 
 import static java.lang.Math.*;
 
 public class TablicaTest {
 
 /**
 * @param args
 */
 public static void main(String[] args) {
 
 
 //Tworzenie nowej, pustej tablicy o rozmiarze 20 i typie int
 int[] testArr = new int[20];
 //Wypełnienie tablicy losowymi liczbami z zakresu 0-100
 for (int i = 0; i < testArr.length; i++)
 {
 testArr[i] = (int)(Math.random() * 100);
 }
 
 //Tworzenie nowj instancji klasy Tablica z przekazaniem jako parametr constructora - tablicy wypelnionej randomowymi liczbami
 Tablica tab = new Tablica(testArr);
 
 //Tworzenie nowych tablic i wywolanie metod zwracajacych tablice oryginalna i odwrocona
 int[] Odwrocona = tab.czytajOdwroconaTablice();
 int[] Oryginalna = tab.czytajOryginalnaTablice();
 
 //Wyświetlenie danych:
 
 System.out.println("Oryginalna:");
 for (int i = 0; i < Oryginalna.length; i++)
 {
 System.out.println(Oryginalna[i]);
 }
 
 System.out.println("Odwrocona:");
 for (int i = 0; i < Odwrocona.length; i++)
 {
 System.out.println(Odwrocona[i]);
 }
 
 
 }
 
 }
 
 | 
 
 Zdebugowane - wygląda, że działa.
 Jedna uwaga. Ponieważ metoda odwracająca tablicę miała być prywatna, założyłem, że ma ją wywołać construtor (ponieważ nie da się wywołać prywatnej metody na zewnątrz klasy).
 
 To tyle, kilkanaście minut roboty ;-P Przy okazji napisz jak się nazywasz, żeby ignorować Twoje podania o pracę
   Archdevil - 2013-04-14, 21:30
 
 Piwo za ostatnie zdanie
   
 |  |